Великобритания се сбогува с бившия премиер Маргарет Тачър в сряда, но пазарът все още усеща мощното икономическо въздействие на "желязната лейди", пише CNBC.
На важни срещи Тачър често бе единствената жена, а дамските й чанти бяха нейна запазена марка и символично оръжие.
Черните, структурирани чанти Bellini и Adagio на компанията Launer, които бяха сред фаворитите на покойната Тачър, отчетоха рязък скок на продажбите с над 50% след смъртта на бившия премиер.
Най-силен е бил този ръст в сутринта на погребението й и във вечерта на смъртта й.
От Launer съобщиха, че над 75% от тези продажби са извършени във Великобритания.
Тачър получава първата си чанта Launer от шефа на компанията Джералд Бодмър като подарък през 1980-те години.
Не е случайно, че луксозните дамски чанти на Тачър са толкова търсени - през 2011 г. чанта на Asprey, носена от покойната баронеса на срещата й с американския президент Роналд Рейгън през 1985 г. в Кемп Дейвид бе продадена на търг за 25 000 паунда, припомня CNBC.