Веригата Hennes & Mauritz (H&M) ще ускори експанзията си заради слабото търсене в Европа, предаде Ройтерс.
Дейността на шведската група, чийто най-голям конкурент е собственикът на Zara Inditex, е концентрирана на Стария континент, но заради дълговата криза и високата безработица потребителските разходи се свиха силно, което вероятно се е отразило и на финансовите резултати на компанията за първото тримесечие на годината.
“Първото тримесечие се характеризира с продължаващата предизвикателна ситуация за търговията на дребно в модния бранш на много от нашите пазари главно поради влошения макроикономически климат, но също така и поради неблагоприятните метеорологични условия през част от тримесечието”, коментира главният изпълнителен директор на H&M Карл-Йохан Першон.
Той съобщи, че печалбата за периода декември-февруари преди данъци се е понижила до 3,23 млрд. шведски крони (малко под 500 млн. долара) от 3,7 млрд. крони и е малко под очакваните 3,26 млрд. крони. По-рано компанията разкри, че продажбите за периода са останали стабилни.
Компанията предупреди, че продажбите през март са били ударени от студеното време в Европа и САЩ, както и че запасите са по-високи от очакваното. В тази връзка анализатори очакват още по-нисък брутен марж през второто тримесечие.