fallback

Компаниите за луксозни стоки отвъд розовите очила

Продажбите в луксозния сегмент се забавят от началото на годината заради свитото търсене в Азия

15:17 | 14.08.12 г.

Компаниите за луксозни стоки изглежда са имунизирани срещу кризата. Вторият най-голям играч в сегмента в света – Richemont, обяви, че приходите са нараснали с почти 25% през четирите месеца до края на юли. Очакванията на компанията са оперативната печалба през първото полугодие да е с 20-40% над тази, отчетена през първата половина на миналата година, пише FT.

Richemont не е единствената компания от луксозния сегмент, която се справя добре. Миналия месец френският гигант LVMH съобщи, че нетната печалба на компанията е нараснала с 28% до 1,7 млрд. евро през първите шест месеца на годината.

Ако обаче погледнем по-задълбочено статистиката, картината не изглежда чак толкова розова. Може данните за финансовия резултат на Richemont да са впечатляващи, но ръстът на продажбите се е забавил от началото на годината.

Голяма част от растежа на печалбите и приходите на компаниите от луксозния сегмент се дължат на валутни движения, а не на реални сделки.

Причините за забавянето на продажбите не са трудни за разкриване. Компаниите, които търгуват с луксозни стоки, разчитат на растеж на пазарите в Азия, особено в Китай, но потребителското търсене в региона вече не е същото.

Миналата седмица Hugo Boss се оплака от ниските потребителски разходи в Китай. От Burberry пък отчетоха, че през първите три месеца на годината ръстът на продажбите на компанията се е забавил до 11%, докато по същото време на миналата година беше отчетен скок от 30 на сто.

Статистиката за местните компании, като например Chow Tai Fook – най-големият продавач на бижута на дребно по пазарна оценка, е още по-мрачна.

Ако търсенето на луксозни стоки в Азия се забавя, компаниите от бранша ги очаква болезнено приземяване. Европа не може да ги спаси заради задълбочаването на дълговата криза. САЩ също не може да повлияе на резултатите им, тъй като търсенето там е стабилно и без изгледи да нарасне скоро.

Инвеститорите обаче изглежда, че не са се впечатлили особено от предупредителните сигнали. Акциите на компаниите от луксозния сегмент на пазара са поскъпнали с 26% от началото на годината.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:10 | 12.09.22 г.
fallback