fallback

Най-скъпите антикварни автомобили

Стари коли от марките Ferrari, Bugatti и Mercedes-Benz се продават за милиони

13:43 | 29.11.11 г.
Автор - снимка
Създател

Една от автомобилните легенди на ХХ век – спортно купе Bugatti Type 57SC Atlantic, е oпределяна като първата суперкола в света. Тя вече е и една от най-скъпите, след като бе продадена от британската аукционна къща Gooding & Company за 38 млн. долара.С тази цена този автомобил е далеч пред конкурентите си за първото място. 

Ето кои са 5-те му подгласници в подобна класация за най-скъпите антикварни автомобили:  5. Mercedes-Benz 540K Special Roadster, произведен през 1937 г. Цена - 8,252 млн. долара
Това е върхът в предвоенно германско автомобилостроене. Флагманът на Mercedes-Benz от 30-те години на миналия век е дело на инженера Ханс Густав Рор и се прави само по поръчка.  От този модел са произведени едва 26 машини, като сред купувачите им са министри от правителството на Адолф Хитлер, като Гьоринг и Гьобелс, както и холивудският магнат Джак Уорнър.  Mercedes-Benz 540K Special Roadster разполага с 8-цилиндров двигател с турбокомпресор, което го прави най-бързият сериен автомобил по това време. Той развива 180 км/ч.  До 2007 г. собственик на тази машина е бил собственикът на F1 Бърни Екълстън, който я продава на неизвестен, поне до момента, колекционер.  4. Bugatti Type 41 Royale Kellner Coupe, произведен през 1931 г. Цена - 9,7 млн. долара
Един от 6-те най-луксозни автомобили Bugatti от серията Royale, които започват да се произвеждат през 1930 г. Машината е с дължина 6,4 м. и тегло от 3,1 т.  Снабдена е с 12.7-литров, авиационен, 8-цилиндров двигател с мощност 300 к.с. Въпреки тежестта си този гигант развива без проблеми 160 км/ч.  След производството си той така и не си намира собственик и семейство Бугати го зазижда в една от стените на къщата си, за да не го намерят нацистите по време на Втората световна война и да го конфискуват.  През 1950 г. американският състезател Бригс Кънингам го купува за 3000 долара. До 1986 г. автомобилът се намира в частния музей на пилота. Той обаче е затворен по финансови причини и Кънингам го предлага за продажба чрез търг на аукционната къща Christie’s.  Купувач става шведският милионер Ханс Тулин, който плаща 9,7 млн. долара. След това следите на колата се губят. Твърди се, че след фалита си Тулин продава колата на японската компания Meitec Corporation за цели 15,7 млн. долара, но това не е доказано.  През 2001 г. са правени нови опити автомобилът да бъде продаден на търгове в Англия и САЩ, но те са неуспешни. Не се знае и кой е неговият настоящ собственк.  3. Ferrari 250 GT SWB California Spyder, произведен през 1961 г. Цена - 10,89 млн. долара
От този автомобил са произведени едва 100 екземпляра, като половина са с къса колесна база (SWB), а другите с дълга - (LWB).  Машините с дълга база са с дефорсиран двигател с мощност от 250 к.с., докато тези с късата база разполагат със „спортен” двигател с мощност от 277 к.с., благодарение на който достигат скорост от 240 км/час.  Този автомобил е изложен на търг през май 2008 г. от тогавашния си собственик – холивудския актьор Джеймс Кобърн, звезда от „Великолепната седморка” и „Кет Балу”. Той получава близо 11 млн. долара, които са платени от английския радио и телевизионен водещ Крис Евънс.  2. Ferrari 250 Testa Rossa, произведен през 1957 г. Цена - 12,2 млн. долара 
Това е един от легендарните състезателни автомобили - Ferrari 250 Testa Rossa,произвеждан между 1957 и 1958 г. в серия от само 22 бройки.  Те са снабдени с 3,0-литров, V12 мотор с мощност 300 к.с. и максимална скорост от 270 км/ч.  Тази машина е продадена на аукциона на RM Auctions в Маранело през 2009 г. Дори продавачите на колата признават, че не са очаквали подобен резултат.  Купувачът остава неизвестен и до наши дни, като се знае единствено, че плаща 12,2 млн. долара. Сумата е рекордна за аукцион, организиран от RM Auctions.  1. Ferrari 250 GTO, произведен през 1963 г. Цена 17,7 млн. долара
Един от 36-е спортни автомобили Ferrari 250 GTO, произведени през 1962-1963 г. Машината е със задвижване на задните колела и разполага с 3,0-литров, V12 двигател с мощност от 290 к.с., който подсигурява максимална скорост от 280 км/ч.  Този екземпляр е продаден отново на Крис Евънс, който печели наддаването на канадския аукцион RM Auctions. Англичанинът, за когото вече стана дума, е запален колекционер на машини Ferrari, от които има вече 6.  Твърди се, че това не е най-скъпото Ferrari 250 GTO, тъй като през 2008 г. анонимен купувач е платил 28 млн. долара за автомобил от същата серия. Тази продажба не е потвърдена официално.
 
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:52 | 07.09.22 г.
fallback