През 1928 г., когато BMW започва дейността си като автомобилен производител, компанията едва ли е предполагала, че ще стане премийна марка само след осем години. Но легендарният модел BMW 328 е победил още при дебюта си пращящата от сила компресорна конкуренция на 14-и юни 1936 г. на Нюрбургринг, по време, когато по състезателните писти са доминирали компресорни болиди. Интересното е, че роудстърът BMW 328 тежи само 780 килограма.
С произведените само 464 екземпляра BMW 328 е сред най-търсените от колекционерите модели. Един от тях ще бъде предложен на търг от специализираната аукционна къща Bonhams auction, като се очаква цената да достигне 862 000 долара, пише блогът Bornrich.
BMW 328 е един от най-красивите автомобили от годините преди Втората световна войнa, но и най-успешния спортен автомобил по състезателните писти на Европа. Той взел участие в 172 международни и национални състезания, печелейки 141 победи. Много от тях стават легендарни, като това на Миле Миля през 1940 г. когато първият, третият, петият и шестият автомобили са именно BMW 328.
BMW 328 комбинира няколко конструктивни параметри - олекотена конструкция, идеално разпределение на теглото, аеродинамични линии на каросерията, оптимален двигател и перфектно поведение на пътя, благодарение на старателно настроеното окачване. Редовият 6-цилиндров агрегат е имал обем от 1971 куб. см, три карбуратора Solex 30 JF, полусферични горивни камери и V-образно разположени клапани. В някои състезателни версии стандартната мощност достигала 135 к.с. и позволявала достигане ма максимална скорост от над 200 км/ч.