fallback

Джо Малоун и тайната на успеха на нейните парфюми

Редом до класическите аромати може да бъде споменато и името на Jo Malone – парфюми, които впечатляват с простотата на аромата

15:52 | 02.03.11 г.

В детството си Джо Малоун е рендосвала сапун, за да прави ароматни свещи. Снимка: Flickr Лиценз: Creative Commons

Когато става дума за парфюми, вероятно всеки има предпочитан аромат или усещане за това, което е подходящо за него. Онези, които не са избрали своя аромат, но държат да ухаят на качествен парфюм, е добре да заложат на някоя от вечните и класически аромати. Такива са флаконите с марката Chanel No. 5, Opium на Yves Saint Laurent, Miss Dior на Dior, L´Interdit на Givenchy. В този ред на мисли няма как да не споменем и Vintage Gardenia, Black Vetyver Cafe или пък Orange Blossom – някои от най-известните аромати на Jo Malone.

За онези, които обичат вдъхновяващите аромати, името Джо Малоун е символ на нежен парфюм с нюанс на мандарина или лайм, луксозна опаковка и идеалният подарък. Ароматите на марката Jo Malone, които залагат на касис, смокиня и ванилия, са добър избор както за ежедневието, така и за официални поводи.

Стъклените шишенца с парфюми, някои от които достигат цена от 260 паунда, са резултат от упорита и дълга работа, което отчасти обяснява влагата в очите на Джо, докато разказва за работата и живота си пред Браяни Гордън от вестник The Telegraph.

Джо Малоун живее в Челси, Англия, но е отраснала в графство Кент. Напуска училище на 13-годишна възраст, за да се грижи за майка си, която получава инсулт. Момичето страда от силна дислексия, образователната система тогава не е подготвена да помага на такива деца, което прави напускането й на училищната скамейка още по-лесно решение.

„Рендосвах сапун в първите си опити да направя нещо ароматно, което да намачкам и оформя като свещ“, казва днес дамата. „Затова рендето ни у дома винаги миришеше по особено приятен начин.“

Джо Малоун създава първия си парфюм преди близо 20 години. Преди това тя се занимава с козметика и процедури, като прави масажи в собствения си апартамент. За масажите използва собственоръчно направено масло с индийско орехче и джинджифил, което клиентките й много харесват. Това й дава идеята да започне да се занимава с истинската си страст – парфюмите. Съпругът й напуска работата си, за да има повече време да й помогне да открие магазин в Челси.

Клиентите не закъсняват, привлечени от простотата на ароматите – повечето флакончета имали един или два акцента, за разлика от останалите парфюми, в които изобилствали най-разнообразни и богати аромати.

През 1999 година Джо Малоун продава бранда на Estée Lauder за „няколко милиона“. Тя обаче не се отказва от творбите си и остава криейтив директор на марката.

Съдбата обаче явно е решила да не бъде толкова благосклонна към тръгналата от нулата предприемчива англичанка. През 2003 година лекари й откриват рак на гърдата и „цялата ми мотивация се промени“.

Дамата напуска компанията скоро след откриването на диагнозата й, въпреки че запазва добри и близки връзки с бившите си работодатели. С тяхна помощ Джо Малоун заминава за Ню Йорк, където й е осигурено най-доброто лечение.

„Още помня деня, в който излязоха резултатите от биопсията. Срещата с лекаря беше насрочена за един, но впоследствие я промениха за пет часа следобед. Разбрах, че става нещо лошо. Лекарят ни каза, че трябва да ми се направи мастектомия още следващата седмица. Съпругът ми се срути на пода. Това беше най-лошият момент в живота ми. Върнах се обратно в хотела, очите ми бяха в сълзи. И тогава си помислих - „Няма да умирам“ - и по същия начин, както когато изграждах бизнеса си, започнах да играя игра със себе си и съзнанието си. Трябваше да мобилизирам всяка частица от себе си и да се преборя с болестта.“

Днес Джо Малоун е на 47 години. Има милиони в банката, успешно проведена борба с рака зад себе си. Казва, че когато иска да се откъсне от ежедневието си, мисли за бизнес. „Обичам бизнеса“, признава англичанката. Ето защо не е изненада, че днес вече тя е решена да започне всичко отначало. Първата стъпка вече е поставена с новата марка, наречена Jo Loves. Пет души са работили върху създаването на парфюма флагман върху кухненския плот в дома на предприемчивата дама. До няколко месеца ароматът ще бъде разпространен в магазинната мрежа. Начинанието й може да се нарече козметичен еквивалент на събирането на Led Zeppelin.

Джо Малоун има невероятно обоняние още от ранна възраст. Днес тя си обяснява развитието на тази част от сетивата с дислексията. „Не помня момент от живота си, когато да не съм имала силно развито обоняние. Заради дислексията винаги се стремях да използвам носа си, за да запомням разни неща. И така до днес – когато погледна към червения си шал виждам нар и грейпфрут. Виждам в аромати. И ми харесва да имам четка за рисуване вместо нос. Идеите се раждат в главата ми и след това ги трансформирам с помощта на носа си в цветове и материи.“

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:07 | 14.09.22 г.
fallback