В Холандия оранжевото е официалният цвят на кралското семейство и символ на власт. Индийският флаг има оранжева ивица в горната си част, която изобразява смелостта и куража. Този цвят е свещен и в индуизма.
Освен като популярен цвят в някои култури, днес оранжевото преживява своя ренесанс на модните подиуми и в ресторантите, пише The Wall Street Journal. Началото е поставено с коктейла Аперол шприц, който се прави от италианския ликьор Аперол и е особено популярен по време на Седмицата на модата в Ню Йорк. Коктейлът е леко горчив и остър, но не много силен. В него има лед, сода, малко от ликьора и резенчета портокал.
А що се отнася до модните подиуми, на тях ясно личи афинитетът и зелената светлина, която модистите тази пролет дават на оранжевото.
Дизайнерското дуо Проенца – Шулър показа модел дантелена тениска с оранжева лента, декорирана да изглежда така, сякаш гореща лава се разлива по рамото на носещия я. Модел на марката Alexander McQueen, направен от Сара Бъртън, представлява рокля, покрита с кожени декорации, направени така, че да наподобяват големи пеперуди.
Саманта Камерън, криейтив дизайнерът на Smythson (и съпруга на британския министър-председател), избра пак оранжевото за представянето на фирмата в известния моден портал Fashion Diary.
Новата серия оранжеви сенки на Estee Lauder заблестяха на лицата на моделите на Дерек Лам, Стела Маккартни вмъкна вдъхновен от ретрото принт на плодове с реални размери, а дори традиционни мъжки модни къщи като Brooks Brothers и J. Crew вмъкнаха нотки на оранжевото в своите модели.
Така че, в заключение можем да кажем, че независимо дали стилът ви е спортно-елегантен, строго официален или ежедневен, ако искате да сте в крак с модните тенденции или да внесете нотка на свеж стил в облеклото си, заложете на оранжевото. Под формата на дреха, шалче, фишу, бижу, грим, шапка или друг аксесоар – оранжевото обещава да носи настроение и да радва почитателите си през следващия пролетно-летен сезон.