fallback

Компании определят дрес код и за клиентите си

Редица фирми по света определят дрес код не само за служителите, но и за клиентите си

16:33 | 26.01.11 г.

„Клиентът винаги е прав“. Този надпис може да бъде видян в много магазини по света и у нас, но дали наистина е така? И означава ли тази фраза, че клиентът може да се държи свободно и да няма притеснения относно облеклото си, когато отива на пазар? Едва ли. Поне не и във Великобритания, Ирландия и САЩ, пише вестник The Telegraph.

В тези държави дрес кодът за служителите е нещо нормално, както и навсякъде по света. Освен задължителните униформи за служителите обаче управителите на отделните търговски обекти са приели и правила за това какво не могат да носят клиентите в различни магазини и заведения. Забраните, разбира се, не са много фрапиращи, но все пак ако се появите с някои от непозволените дрехи и обувки в обекта, ще бъдете помолени дискретно да напуснете мястото.

През януари миналата година магазините Tesco забраниха на клиентите си да носят пижами, нощници и чехли, когато влизат в търговските обекти.

През юни 2007 година банка в Ню Джърси, САЩ, забрани на клиентите си да влизат с шапки в клоновете. Целта на наложената мярка бе да се премахне опасността от обири на маскирани лица, които били особено популярни по това време.

През декември 2006 година в бар в Съмърсет, Югозападна Англия, било забранено носенето на шапки с пискюли ала „Дядо Коледа“. Управителят на заведението Сам Инграм обяснява, че причината, поради която са наложили привидно странната забрана, е фактът, че охраната иска да може да вижда лицата на посетителите на питейното заведение, за да бъдат идентифицирани при нужда.

През същата година в 90 от магазините на Tesco в Ирландия било забранено влизането на деца, обути с маратонки с колелца на петите.

През ноември 2006 година шестгодишно момче е помолено да не носи качулката на палтото си в търговски център е Ийстлей. Това поставя началото на правилото „анти качулките“, което се приема от повечето молове във Великобритания. Обяснението, според представителите на търговските обекти, е, че с качулки на главите си, младите смущават останалите посетители, които се чувстват несигурно и под напрежение поради фактът, че не знаят що за човек се е скрил под качулката.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:43 | 24.08.22 г.
fallback