fallback

Китайски производители на луксозни стоки в бягство от имиджа Made in China

Очаква се Китай да се превърне в най-големият пазар на луксозни стоки до пет години; очертава се нелека битка за местните марки в сегмента

14:23 | 05.08.10 г.

Милиардерът инвеститор Уорън Бъфет вижда бъдещето на модата на едно от най-необичайните места - с етикет „Made in China“ (Произведено в Китай), по-известен с ниската си цена, отколкото с това да е шик, пише Ройтерс.

„Изхвърлих останалите си костюми“, казва Бъфет още през 2007 г., допълвайки, че той и създателят на Microsoft Бил Гейтс са фенове на китайския производител на костюми Trands и биха били отлични търговци на компанията, базирана в североизточния китайски град Далиен.

Trands е една от няколко нови китайски марки, които се надяват някой ден да изпреварят брандове като Gucci, Armani и Prada на доходоносния пазар на луксозни стоки.

Продажбите на луксозни стоки в Китай са нараснали с 12% през 2009 г. до 9,6 млрд. долара, формирайки 27,5% от глобалния пазар, според данни на Bain & Co. Очаква се през следващите пет години разходите за луксозни стоки в Китай да нараснат до 14,6 млрд. долара, което ще направи страната пазар номер 1 в света.

Според анализатори обаче новопоявилите се китайски производители на луксозни стоки ги чака дълга битка с глобалните играчи от „тежката артилерия”, които имат повече от вековна история и огромни маркетингови умения.

Проблемът се усложнява допълнително от вече наложилата се асоциация, че етикетът „Made in China” означава ниско качество и масово потребление.

„В краткосрочен план не мисля, че която и да било луксозна китайска марка може да се конкурира с международните относно маркетинг, бранд култура, дизайн и качество”, коментира Мари Дзян, анализатор в JLM Pacific Epoch.

Очаква се Китай да се превърне в най-големият пазар на луксозни стоки в рамките на пет до седем години благодарение на нарастващото благосъстояние и потребителите, които търсят най-доброто от всичко, според проучване на Boston Consulting Group.

Този пазар досега е доминиран предимно от големи западни имена, повечето от които имат магазини в Шанхай и Пекин и започват да поглеждат и към по-малките градове.

Местните марки като Trands обаче се опитват да изградят луксозен имидж както вкъщи, така и в чужбина.

Най-тежката битка може би предстои именно на вътрешния им пазар, където купувачите често предпочитат големи международни имена като френските LVMH или Hermes.

Една от малкото марки, които успяват поне малко да навлязат на международния пазар, е Shanghai Tang, дизайнер на модни дрехи в ярки цветове с китайски мотиви, основана в Хонконг и с магазини из целия свят.

Трудностите пред китайските марки може да се окажат по-големи, тъй като глобалните марки, добре запознати с бързо растящото благосъстояние в Китай, стартират мащабни кампании за експанзия в страната, които включват също и откриването на магазини в редица по-второстепенни градове.

Louis Vuitton предвижда да отвори един от най-големите си магазини в света в Шанхай тази година. През изминалата година LV отвори магазини в няколко по-малки града.

Твърди се, че лондонският луксозен универсален магазин Harrods също води преговори с общинските власти в Шанхай за откриването на първия си магазин извън Великобритания.

Освен това международните марки се съобразяват с китайския пазар. Hermes например пусна нова марка - Shang Xia, която предлага луксозни аксесоари на по-ниски цени само за Китай.

Според Стивън Мърсър, партньор в KPMG Shanghai, китайските луксозни марки биха могли да имат успех в отделни ниши като алкохол или бижутерия. Пример за такава марка е Moutai – китайска алкохолна напитка, поднесена на Ричард Никсън при посещението му в Китай по време на президенството му.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:14 | 14.09.22 г.
fallback