fallback

LVMH се съвзема от кризата

Компанията дължи успеха си на географската си експанзия, новите продукти и затягането на разходите

18:47 | 28.07.10 г.

Все повече знаци се появяват на пазара за отминаващата финансова криза, дори и в областта на луксозните стоки и услуги. Поредното доказателство са финансовите резултати от първото полугодие на европейската мултинационална група за производство и разпространение на бутикови продукти LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy).

За първата половина на годината нетна печалба на френския конгломерат е в размер на 1,05 млрд. евро, което е увеличение с 52,8% в сравнение с 687-те млн. евро за същия период на 2009 г., съобщава Financial Times.

Всички подразделения на Louis Vuitton са отчели по-големи приходи. Френската холдингова компания има около 80 дъщерни дружества, всяко от които управлява малък брой престижни брандове.

„В процеса си на възстановяване LVMH ще продължи да придобива нов пазарен дял благодарение на пускането на редица нови продукти преди края на годината, географската си експанзия на многообещаващи пазари, както и на затягането на разходите“, каза говорител на компанията, цитиран от MontrealGazette.

Според анализатори пазарите в Азия, Европа и Северна Америка бързо се съвземат от рецесията, която обхвана света през 2008-2009 г. и търговците на дребно са започнали да зареждат по-смело складовете си.

Успехът на LVMH обаче не е споделян от останалите мултинационални компании като Pernod Ricard, Danone и Electrolux, тъй като потребителите остават предпазливи относно бъдещето, посочва канадското издание.

По данни на френската компания брандовете Tag Heuer, Hublot и Zenith са сред „отличниците“, а Fred, Chaumet и De Beers дължат успеха си основно на мрежата от магазини по света.

От групата обясняват още, че продажбите в Азия (с изключение на Япония) са били доста силни, а търсенето се е възстановило и в Европа, и в САЩ.

Бернар Арно - председател на борда и главен изпълнителен директор на компанията, който според тазгодишната класация на френското списание "Шаланж" отново е най-богатият французин, твърди, че: „Резултатите от първото полугодие на 2010 още веднъж показват изключителността на нашите марки, както и ефективността на стратегията ни, която е много адекватна както при възстановяването на пазара през 2010, така и по време на икономическата криза през 2009 г.“

Постъпленията от филиала за вина и ликьори на LVMH са нараснали с 18 на сто, а на подразделението за часовници и бижута - с 24 на сто. Модното облекло и аксесоарите са донесли с 14 на сто повече приходи, а приносът на парфюмерията и козметиката е нараснал най-малко – с „едва“ 10 на сто.

От LVMH отбелязват доброто равнище на бизнеса в Азия, САЩ и Европа и изразяват оптимизъм, че компанията ще продължи да подобрява резултатите си и до края на годината, увеличавайки своя дял на историческите за нея пазари, а също и на нововъзникващите с нарастващ потенциал.

Според Пам Денцигър, президент на американската консултантска компания за луксозни стоки Unity Marketing, обаче все още е прекалено рано за компаниите за бутикови продукти да се радват, че „щастливите дни са вече тук“, посочва Financial Times.

“Очакваме плавното повишаване на разходите за луксозни стоки да остане по-скоро скромно в следващите две тримесечия“, казва Денцигър пред изданието.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:42 | 14.09.22 г.
fallback