На българския пазар навлиза поредната фирма, която предлага франчайзингов бизнес модел. Фризьорската верига Stephan, която има над 70 салона в цял свят и 35-годишна история в света на коафьорствoто, започва предлагането на франчайз модел за предоставяне на ноу-хау в областта на обучението на специалисти коафьори и опита си в разработването на фризьорски салони и центрове за красота. Това стана ясно днес на пресконференция на компанията.
От лятото на 2007 година у нас работи и академията за обучение на фризьори специалисти, които преминават през минимум 6-месечен курс в различни модули. Училището за фризьори разполага със сграда в центъра на София, в която има две зали за теоретично обучение и практически занимания с кукли за начинаещи и фризьорски салон за напредналите ученици.
Съгласно проекта за франчайз компанията предлага пълно съдействие в подбора на място, вътрешния интериор на салоните, обучение на коафьорите във фризьорската академия и възможност за развиването им с участия в артистични и естетически конкурси по цял свят. Мотивацията на хората, излезли от фризьорската академия, се постига с непрекъснатите обучения и възможност за изява, ето защо ефектът на „откраднатия занаят“ е минимализиран – учениците от академията са задължени да работят за Stephan.
Цената на франчайзинга е между 13 и 17 хил. лв. годишно, като стойността зависи от броя коафьори, които трябва да се обучат в академията, времето за обучението им, маркетинговите разходи за промотиране на салона.
Първоначалната инвестиция за откриване на подобен център за красота тръгва от 50 хил. лв и може да стигне доста далеч, в зависимост от желанията на франчизанта и това колко луксозен и стилен иска да е салонът му.
Фризьорските салони Stephan, които се позиционират в горния ценови сегмент, работят с козметичния гигант L'Oreal Professionnel, който с партнира с над 1 млн. фризьорски салона по цял свят. Благодарение на това сътрудничество франчизантите ще получават солидни отстъпки в покупката на френските продукти.