Американската компания за спортни стоки Nike се опитва да защити марката си за различни виртуални стоки в Съединените щати, включително обувки и дрехи, докато дигиталните продукти стават все по-популярни, пише Bloomberg.
Гигантът за спортни стоки е подал четири заявки до Службата за патенти и търговски марки в САЩ на 27 октомври, за да защити марките си в категории като „виртуални стоки за изтегляне“ и свързани услуги за магазини и развлечения.
Цифровите артикули, изброени в документите, включват шапки, очила, чанти, раници и спортна екипировка. Заявките са на база намерение за използване и няма да бъдат завършени, докато не се стигне до търговска употреба.
Виртуалните стоки, включително облеклото, привличат все по-голям интерес, тъй като потребителите се интересуват все повече от дигитално изкуство и скинове за видеоигри – тоалети и аксесоари за виртуални герои – за популярни заглавия като Fortnite и NBA 2K.
Освен това марките продават дигитални активи като незаменими токени (NFT) – цифрови стоки, които са верифицирани чрез блокчейн технология. NFT колекция на Dolce & Gabbana събра около 5,7 млн. долара на търг през октомври.
Представител на Nike не е отговорил веднага на запитването за коментар отвъд обичайното работно време.