Издателите са известни с това, че често взимат трудни решения за публикуването на ново заглавие – първата книга от поредицата „Хари Потър“ например е получила над 10 отказа. Ето защо Али Албазас е създал алтернатива: пита читателите какво мислят, пише Bloomberg.
28-годишният софтуерен разработчик и млад автор през 2015 г. пуска Inkitt, която предоставя на потребителите достъп до произведенията на около 60 хил. независими писатели. Това дава на Inkitt огромна база от данни: дали потребителите стоят будни цяла нощ, за да четат вампирска история, колко често се отказват от мистерии и се насочват към Facebook, както и на колко човека препоръчват дадено заглавие.
Компютърна програма препраща цялата тази информация, а след това дава препоръки за книги, които имат потенциала да станат хит, а Inkitt ги издава като електронни книги, аудио книги или хартиени копия.
„Решенията на големите издателства могат да бъдат много случайни и те са склонни да облагодетелстват вече утвърдените автори“, коментира Албазас. „Откриването на следващата Джоан Роулинг, на следващия Стивън Кинг е това, към което се стремим“.
Албазас смята, че може да помогне за откриването на таланти, като следи начините, по които потребителите четат или споделят историята. Inkitt има около 300 хил. активни потребители месечно, допълва той.
"Всичко е свързано с поведението около произведението“, посочва Албазас.
Миналата година Inkitt е издала около 50 книги, включително „Reaper’s Claim”, романтичен трилър на младата авторска Симон Елиз. Албазас твърди, че заглавието се е изкачило до номер 12 в най-продаваните електронни книги в Amazon при дебюта си през февруари 2017 г.
Стартъпът използва данните, с които разполага, за процеса по издаване, тестване на различни корици, тийзъри и анотации, за да избере онези, които се представят най-добре сред читателите. Компанията все още не е на печалба, но очаква да расте, коментира основателят ѝ.