30% от потребителите в България очакват възможността да разплащат безконтактно с помощта на преносим аксесоар. По този показател българският пазар се нарежда до тези в Дания, Ирландия и Испания и пред Франция (20%), Германия (12%), Швеция (17%) и Австрия (18%). Една четвърт (24%) от европейците очакват, че ще имат възможност да се разплащат безконтактно с умен часовник, гривна, ключодържател или друга форма на преносими разплащателни аксесоари, сочат данни на Mastercard*.
Наред с продължаващия растеж бариерите пред използването на безконтактни разплащания намаляват. Притесненията от потенциална злоупотреба бележат най-висок спад (-24%), като сред потребителите в Холандия (-41%), Испания (-33%) и Великобритания (-31%) се наблюдава най-голямо понижение на подобни опасения.
Датската банка ABN AMRO е една от първите, които осигуряват разплащания с преносими аксесоари, свързани с банкова сметка. Пилотният проект ще позволи на 500 потребители от различни възрастови групи да усетят какво е чувството да извършваш безконтактни плащания с пръстен, часовник, гривна или ключодържател.
„Европейският пазар е водещ в безконтактните разплащания на глобално ниво и огромният успех създава търсене за още по-голямо удобство“, казва Паоло Батистън, изпълнителен вицепрезидент Дигитални плащания и европейски лаборатории в Mastercard.
За последната година броят на търговските вериги в Европа, които предлагат безконтактни плащания, е нараснал с 42%. В резултат на тези усилия делът на безконтактните плащания е 38% от всички трансакции в точки на продажби.
Холандия предлага перфектното тестово поле за преносими разплащателни аксесоари, тъй като 80% от терминалите в страната вече приемат безконтактни плащания. Над 50% от плащанията в Холандия са извършени безконтактно, според ABN AMRO.
Наскоро Mastercard обяви инициатива за създаване на още по-съвместима платежна среда чрез превръщането на безконтактните плащания в глобално достъпен стандарт през следващите пет години.
*Предоставената информация е от Mastercard и Maestro, както и от изследване, проведено от GCT Research Inc сред над 50 хиляди души от Великобритания, Франция, Русия, Испания, Италия, Германия, Холандия, Полша и Швеция.