Американската компания Walt Disney тества първата голяма промяна в дизайна на своите магазини от седем години насам, добавяйки интерактивни преживявания и стрийминг на живо от нейните тематични паркове, за да привлече потребителите, изкушени от онлайн пазаруването, предава Ройтерс.
Най-голямата развлекателна компания в света пуска и нов уебсайт за пазаруване днес, обявиха нейни директори в интервюта. Всичко това е пореден отговор на спада на посещенията на физическите магазини в индустрията за търговия на дребно.
Продажбите на играчки, дрехи и друг мърчъндайз са единият от начините, по които Disney генерира приходи от своите популярни герои и предизвиква лоялността на феновете. Физическите магазини на Disney са важна част от тези продажби.
"Знаем, че трябва да засилим и подобрим преживяването, което предлагаме както във физическите, така и в онлайн магазините, тъй като търговията се променя“, посочва изпълнителният вицепрезидент на Disney по търговията на дребно Пол Гейнър.
Disney разшири своята мрежа от магазини на дребно през годините и в някакъв момент продаде своите търговски обекти в САЩ и Канада. През 2008 г. тя си ги откупи обратно и в момента има 340 магазина по целия свят.
В обновените магазини децата могат да се бият с Дарт Вейдър на огромен видео екран или да се докоснат до други герои на Disney, Pixar, Marvel или „Междузвездни войни“. Служителите в магазините ще могат да съдействат в случаите на деца, които имат рожден ден. На същия екран ще се появяват новини на живо от парадите в тематичните паркове на Disney.
Новите магазини ще имат по-малка колекция от продукти, а служители и знаци в обекта ще насочват посетителите към доста по-големия избор на уебсайта на компанията. Онлайн селекцията в shopDisney.com включва нови продукти за възрастни от луксозни марки като Coach и Ethan Allen Interiors, както и повече ексклузивни продукти, продавани в тематичните паркове.
Магазините и уебсайта ще бъдат проектирани така, че да подчертават четирите основни франчайза на Disney. Идеята е тествана в два от магазините в Калифорния, както и в Япония и Шанхай. Обектите в Мюнхен и Маями ще бъдат променени според новия план по-късно тази година.
Магазините са част от подразделението за потребителски и интерактивни продукти на Disney, което генерира 1,4 млрд. долара оперативна печалба за деветте месеца до 1 юли. Сумата възлиза на 11% от общата печалба на компанията. Disney не разкрива подробности за приходите на магазините.