fallback

Супер-скитник се притича на помощ на бездомниците в Берлин

Броят на хората без дом се е увеличил с 15% до 284 000 души между 2010 и 2012 г.

10:15 | 20.01.14 г.
Автор - снимка
Редактор

Той има релефни мускули, наметало и стандартните за супергероите впити панталони, но Супер скитникът е далеч от нормата в жанра: разкъсаното му трико, несресана брада и бутилката бира в ръката му разказват за тежкия живот на улицата, пише Ройтерс.

"Мускулите му са здрави, но той няма постоянно жилище" - това е девизът на комикса "Супер скитникът", който бе пуснат в Берлин миналия понеделник в опит да се засилят продажбите на вестник, продаван от местните бедняци.

Хуморът е черен: супергероят с груби черти на лицето спи на пейка, където мечтае за бира, а хората, които спасява, се задушават от лошия му дъх.

Но бездомните, безработни и бедни имигранти, продаващи вестника с притурка за Супер-скитника из цял Берлин, изглежда не са обидени от идеята.

"Това е просто шега", казва 40-годишната Даниела, която продава Strassenfeger в централната берлинска гара от две години. Клиентите ѝ са хора, които пътуват до работните си места, хора, които чакат такси и пушачи пред гарата. За всяко копие, което продава на цена от 1,50 евро, тя получава 90 цента.

Много хора клатят глава отрицателно, когато Даниела се приближава към тях, но 56-годишният Франк Хензелер, облечен с вратовръзка и шал, който е в Берлин по работа, преглежда изданието с цигара в уста и си купува един брой. "Комиксът е интересен и искам да го разгледам. Освен това в момента чета книга за бездомните хора в Париж", казва той.

В крак с най-добрите комикс традиции на Marvel скитникът-герой получава свръхестествените си сили случайно, когато стажант в секретна лаборатория изнася бутилка с мистериозна зелена течност, която изглежда като "проба урина" и я дава на бездомника случайно. Въоръжен със силата на супер-човек, когато пресуши една бира, той и сътрудничката му "Момичето от канавката", се впускат в борба срещу "Лошите".

Когато е на път да бъде победен "Мъжът от магазина за хранителни стоки", идентифициран доста ясно като член на най-голямото малцинство в Берлин с мустаците си и турското знаме - го спасява, като му дава бира.

Но целта е сериозна: "Не всеки скитник е Супер-скитник", пише на плакатите, които рекламират новия комикс и приканват хората да си купят вестника или да направят дарение на сайта www.strassenfeger.org.

Идеята за комикса е на Роберт Краузе, творчески директор на рекламната агенция Scholz & Friends, който се надява стилът му да привлече общественото внимание към тежкия живот на бездомниците.

Въпреки че най-голямата икономика в Европа устоя на еврокризата, германски благотворителни организации предупреждават, че бедността нараства. Агенцията BAGW твърди, че броят на хората без дом се е увеличил с 15% до 284 000 души между 2010 и 2012 г., като до 2016 г. той би могъл да скочи с още 30%.

След падането на Берлинската стена в града имаше изобилие от евтини жилища, особено в източната му част. Но властите разпродадоха много апартаменти, а местните жители твърдят, че заради по-доброто финансово състояние на хората наемите нарастват.

Според доброволеца Хелмут Кладерс, който работи безвъзмездно за Strassenfeger (изданието има тираж от 15 000 бр. и излиза веднъж на две седмици) много полски имигранти продават вестника, като се увеличава и броят на източноевропейците.

"Много хора, които идват в Берлин от Румъния и България, също продават Strassenfeger", казва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:50 | 11.09.22 г.
fallback