Първата реакция на книгата на Колин Сполман и Дейвид Хаскъл "Наръчник за варене на алкохол в градски условия: как да си направим и как да пием уиски" вероятно ще е презрение. Две омразни тенденции, оплетени една в друга. Книгата обаче е доста добра: според Businessweek тя е информативна и добре написана. Ето и четири от съветите в нея:
Името на етикета на бутилката уиски няма нищо общо с произхода ѝ
В доброто старо време производителите на коли в Детройт често вземаха даден автомобил и с помощта на хром и винил го превръщаха в друг. Олдсмобилите ставаха буици, а фордовете се превръщаха в автомобили Mercury. Тази практика постепенно замря, но при уискито тя все още е много разпространена. Например Buffalo Trace в Кентъки произвежда марките Buffalo Trace, Blanton's, Eagle Rare, George Stagg, Ancient Age, Weller и Pappy Van Winkle. Това не е толкова скандално. Просто трябва да сте наясно, че когато етикетите разказват за това как еди-си-кой старец основал завода си за уиски още през 1847 г., историята може би няма нищо общо с онова, което наливате в чашата си. Сполман и Хаскъл нямат нищо против тази практика - в крайна сметка на кого му пука, стига напитката да е добра.
Домашното производство на алкохол е незаконно
Хаскъл и Сполман обясняват как човек сам може да си направи алкохол. Те обаче отбелязват, че това може да Ви изпрати в затвора, ако сте американец. Няма значение дали произвеждате уиски само за собствена консумация. Дистилирането на алкохол е строго контролирано в САЩ, така че или трябва да си извадите разрешително - тежък и тромав процес, или да не разгласявате много-много с какво се занимавате.
Търсенето надвишава предлагането
Според книгата темпото на растеж на продажбите на уиски се е ускорило с 48% през 2012 г. Производителите могат да се справят с това търсене или чрез повишение на цените или чрез разреждане на продукта. Нито една от тези опции не предизвика радост у потребителите. По-рано тази година Maker's Mark обяви, че намалява съдържанието на алкохол в бърбъна си от 45% до 42%. Клиентите скочиха срещу плановете и само седмица по-късно фирмата се отказа от плановете си.
Няма смисъл да се престаравате
Книгата съдържа много рецепти за коктейли, но повечето са изключително непретенциозни. Сполман има рецепта за "Mint Julep", която не изисква нищо повече от бърбън, мента, натрошен лед и сода. Всичко друго, което можете да добавите към питието, просто би показало, че "се напъвате твърде много", твърди авторът.