fallback

Спад в търсенето на кубински пури

Любимите пури на Фидел Кастро вече не се радват на такава известност заради кризата

15:18 | 23.02.10 г.

Спад от 8% отбелязаха продажбите на кубински пури за изминалата година. Кризата не подмина пазара на луксозни стоки, в това число и търговията на тютюневи късове, която се сви до 360 млн. долара за 2009г.
 
За последните две години търсенето също е спаднало с над 10% най-вече в Испания, която бе страната с най-високо потребление на пури. Икономиката на държавата е сред най-силно засегнатите от рецесията и растящата безработица.
 
Компанията Habanos, един от основните производители на кубински пури, посочи в свое изявление, че причина за слабото търсене е спадът в международния туризъм. Именно той е довел до намаляване на продажбите в безмитните магазини по летищата в Куба и навсякъде по света. 23% от приходите на компанията произтичат от там, заявява вицепрезидентът на Habanos Мануел Гарсия пред USA Today.
 
Habanos е основана през 1994 г. със съвместните усилия на Куба и базираната в Мадрид Altadis, която вече е собственост на британската Imperial Tobacco Group. Компанията е израз на усилията на островната държава да привлече чуждестранни частни инвестиции, след като разпадът на Съветския съюз й коства милиарди долари под формата на на ежегодни субсидии и търговски отношения.
 
„Не очаквахме нещата да се развият по този начин и със сигурност се надявахме на друго“, посочи Гарсия по време на пресконференция по повод откриването на ежегодния фестивал на пурата в Куба, продължаващ 5 дни.
 
Според Гарсия хаосът в световната икономика е причина за намалелия интерес към потреблението на всякакъв тип луксозни стоки – от коняк до скъпи автомобили и пури. Продажбите на Habanos отчетоха спад с 3% през 2008г., когато финансовата криза срина цените на акциите и суровините по целия свят.
 
Гарсия не пожела да съобщи колко пури е успяла да продаде компанията Habanos през 2009г. Франция, Германия и дори самата Куба са сред ключовите пазари за Habanos. Ембаргото, наложено от Вашингтон на Куба, продължава вече 48 години и е причина кубинските пури да не се продават на територията на САЩ.
 
Habanos произвежда 27 марки първокласни пури в 220 различни размера, някои от които с големината на цигари, а други – големи приблизително колкото кученце от породата Чихуахуа. Голяма част от пурите, произвеждани на острова, се свиват ръчно и са предназначени за първокласни купувачи. По думите на Гарсия Habanos има 146 магазина из целия свят, с два повече от броя на лицензираните за продажба в края на 2008 г.
 
Флагманът на компанията – пурите Cohiba, са създадени през 1966 г. специално за Фидел Кастро – един от най-известните ценители на пури в целия свят. И макар че Кастро спира да пуши три години по-късно по настояване на лекарите, марката остава един от най-предпочитаните подаръци, израз на добра воля, от кубинските лидери при посещенията им в чужбина.  
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:37 | 12.09.22 г.
fallback