Федерацията на швейцарските часовникари отчете спад в продажбите си през изминалата година в световен мащаб. Очакванията на хора от бранша обаче са ситуацията да се нормализира през 2010 година.
Пазарът на часовници в ОАЕ е отбелязал най-голям спад през първите 11 месеца на изминалата 2009 година, показват данните на Федерацията на производителите на часовници в Швейцария.
Спадът в ОАЕ е по-драстичен спрямо понижението на продажбите на швейцарски часовници от 23,7%, което се наблюдава в останалата част от света. Югоизточният пазар на часовници е спаднал до 374,8 млн. долара спрямо 574,116 млн. долара за същия период през 2008 година.
Сред 30-те основни пазара, които Федерацията следи, единствените два с отбелязан възход са тези на Южна Корея - с 32,4% и Австралия с 10,6%.
Най-големият спад на продажбите е в Русия с 54,7% понижение спрямо предходния период, САЩ с отрицателни стойности в размер на 39,6% и Япония със спад от 33,9%.
Ефраим Гринберг, управител и главен изпълнителен директор на Movado Group - американска фирма за дизайн и производство на луксозни часовници, която развива дейност в емирствата от ОАЕ, споделя пред Arabianbusiness, че очакванията му са пазарът за стилните аксесоари да се възстанови през тази година.