През 2009 година, в разгара на кризата, много страни усетиха дефицит в държавните си бюджети, което доведе до това длъжностните лица да измислят нови данъци, някои от които доста нестандартни. В тази връзка вестник "Время новостей" реши да състави списък от десетте най-безумни инициативи за данъчно облагане през 2009 година.
В класацията например е включено предложението на сенатор Хари Рийд за въвеждането на пет процента данък върху козметичните процедури за коригиране на външността - операция за изглаждане на бръчки, уголемяване на гърдите или слагане на перманентен грим. Парламентът в Дания пък е предложил създаването на данък върху мазнините в храната.
В класацията е включена и инициативата на президента на Латвийското общество на лекарите Петерис Апинис, който искал да наложи с акциз солта и захарта по същия начин, както данък се плаща върху тютюна и алкохола. Администрацията на остров Ман пък е предложила да се сложи данък върху интернет пиратството, а губернаторът на Ню Йорк Дейвид Патерсън каза, че трябва да налага данък при закупуването на филми през интернет, включително и с порнографско съдържание.
В класацията влиза и "данък върху девствеността“, които трябваше да плащат румънски студенти, решили да продадат правата за първата си брачна нощ на търг.
Част от безумните налози е и "данък върху мъртвите" по предложение на Латвия, както и на данък върху стационарни телефони – идеята е на правителството във Великобритания. В Украйна бе създаден и "данък подкуп", а проектът е стартиран от местното Министерство на финансите.
В края на декември 2009 година губернаторът на Санкт Петербург Валентина Матвиенко дори предложи „архитектурен данък“ за туристите, които посещават града.