fallback

Пазарът на бижута се съвзема

Първите индикации, че кризата отминава в бижутерския бранш вече са на лице

12:03 | 19.12.09 г.

Бижутерската индустрия бе сред най-силно засегнатите от кризата през изминалите месеци, дори няколко търговци на ювелирни изделия не издържаха на натиска и обявиха фалит. Нови данни обаче на компанията за пазарни проучвания Unity Marketing показват, че средният разход за бижута на домакинство с минимален доход от 100 хил. долара е нараснал с 31% до 4 813 долара годишно спрямо последното тримесечие на миналата година.
 
Онова, което предизвиква интерес в данните е, че ръстът е на фона на спад в продажбите на обувки, чанти и облекло. Дали това е сигнал за възникването на нов статус на бижутата, който драстично да е променил значението им в бюджета на хората?
Според Пам Данзигър, президент на Unity Marketing, любителите на лукса и по-заможните хора имат голям дял в нарастването на търсенето на бижута и ювелирни изделия. Това именно са хората с доход около 233 хил. долара. По-скромните клиенти, които припечелват около 125 хил. долара годишно, все още са по-плахи в избора си на бижута.
Новината дойде след като бе съобщено, че Zale Corp., компанията собственик на Zales Jewelers, е отказала няколко поръчки с доставчици и отлага или забавя плащанията си. В края на ноември Wall Street Journal съобщи, че компанията е отказала доставка на оборудване за десетки милиони долари. Това стана в период, който е изключително успешен и силен за бижутерския бизнес – края на годината с всички празници, които се задават тогава. Новината стана основание за коментари, че фирмата е застрашена и се намира в нестабилно финансово положение.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:12 | 28.08.22 г.
fallback