fallback

Мобилен шопинг

Мобилните телефони се превръщат във важна част от празничните покупки

11:50 | 18.12.09 г.

Мобилните телефони бързо се превръщат в най-добрия помощник на Дядо Коледа. Хитро софтуерно приложение за iPhone улеснява още повече купувачите при сравняването на цените и избирането на по-изгодна покупка.
В крайна сметка онлайн търговците започват да се замислят все по-усърдно за създаване на версия за мобилни телефони на сайтовете си, а офлайн търговците, в борбата си за всеки лев, изпращат на потребителите на мобилни телефони електронни оферти с отстъпки, за да ги привлекат преди конкурента да е успял да стори същото.
Според проучване на консултантската фирма Deloitte тази година всеки пети човек ще пазарува коледните си подаръци онлайн. От тях 45% ще използват мобилните си телефони, за да проучат цените, 32% ще ги използват, за да се снабдят с карти с намаления или да прочетат отзиви за една или друга стока, а 25% ще използват директно устройствата, за да направят поръчките си.
Сравнително нова, технологията за пазаруване през мобилен апарат все още има някои неточности – добрата интернет връзка, коятоп не навсякъде е възможна, остарели цени, които не са осъвременени навреме, липса на някои стоки, макар че са обявени на сайта.
Докато търсенето на най-изгодната цена на даден продукт е сравнително лесно, то пазаруването онлайн създава известни трудности – не всички търговци имат версия за мобилен телефон на магазините си, а онези, които вече са се погрижили, изискват информация за плащане и попълване на доста полета, за което ще трябва да използвате неудобната малка клавиатура на телефона си. Някои фирми обаче като Tommy Hilfiger са измислили как да улеснят клиентите си – в мобилната версия на сайта им няма да се наложи да скролирате из всички артикули, а ще видите първоначално онези, които са най-често разглеждани и купувани. В случай че вече сте се регистрирали в сайта е необходимо само да попълните електронния си адрес и парола, без да въвеждате данни за плащане.
„Търговците трябва да разберат, че ако предложат на клиентите лесен начин, те ще пазаруват от телефоните си“, казва Кели Онийл, маркетинг директор на ATG, която развива услуги в областта на електронната търговия пред New York Times.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:08 | 01.09.22 г.
fallback