fallback

Бихте ли пили вино с марката на Майкъл Джексън?

Един разказ за стратегиите в продажбата на вино и пропадналите планове за производство с марката Neverland

10:50 | 22.09.09 г.
Автор - снимка
Създател

"Намирам се в долината Santa Ynez в момента, когато започва прибирането на реколтата, с цел да напиша статия за винената индустрия", пише кореспондентът на CNBC Джейн Уелс.
 
В материала си тя посочва няколко интересни факта относно идеи, с които винопроизводителите привличат клиенти, както и за това как Майкъл Джексън е имал планове да се включи в бизнеса с напитката на боговете.
"Казаха ми, че някои производители предпочитат да не превръщат във вино цялата реколта, тъй като заради икономическата криза има много изостанала продукция от миналата година. Като цяло цените на виното падат, макар някои производители все още да успяват да контролират цените на премийните си вина. Основният проблем, който приковава вниманието на всички в долината напоследък, е не какво ще бъде качеството на Pinot Noir примерно, а това дали Colony Capital ще превърне намиращото се наблизо имение на Майкъл Джексън Neverland в туристическа атракция. Вече има създаден и местен инициативен комитет, наречен Never!, който се бори за изкореняване на тази идея. Независимо дали това ще се случи, все пак хората биха имали възможността да закупят малко от Neverland – във винена бутилка. Разказаха ми, че преди около десет години Майкъл Джексън решил да влезе в бързоразвиващата се винена индустрия в региона. Той наел консултанти и начертал планове за изграждане на винарна в Neverland. Тогава обаче дошли рецесията след терористичните удари от 11 септември и съдебният процес с обвинението в педофилия. Идеята за създаване на винарна пропаднала. Въпреки това в интернет все още са запазени адресите www.NeverlandValleyVineyards.com, www.KingofPopWines.com и www.BeatItWines.com, макар на тях да не се намират готови сайтове. Всичко това показва, че половината от битката по продажба на виното се води в полето на маркетинга. King of Pop Pinot Noir - вероятно бихте си купили бутилка, поне за да задоволите любопитството си. Замисляли ли сте се колко често си купувате бутилка вино, понеже харесвате името? Чудесен е примера с австраийска компания, която започнала да слага животни на етикетите и се установило, че това помага силно на продажбите. Друга интересна идея е решението на винарската изба Casa Cassera да започне да лепи етикетите на бутиките на две от своите вина наопаки. Без причина, просто за да се види какво ще се случи. Е, сега тези два вина са най-активно продаваните от компанията. Освен това имат и добър вкус", завършва Уелс.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:51 | 26.08.22 г.
fallback