Рафтовете със скъпи обувки, дрехи и аксесоари седят пълни, почти недокосвани в магазините на Saks Fifth Avenue, Bergdorf Goodman, Bloomingdale. Такава е ситуацията в почти всеки търговски обект, който предлага скъпи вещи.
Като доказателство за спада на продажбите в сектора, Saks Incorporated, дъщерно дружество на Saks Fifth Avenue, наскоро обяви загуби от повече от 50 млн. долара за последните три месеца на годината до юли. Продажбите на фирмата са спаднали с повече от 20%. Рецесията явно е повлияла на апетита на хората към лукса.
Онлайн търговците на дизайнерски стоки в интернет обаче, които продават с намаление, процъфтяват. Спадът в продажбите на луксозните магазините ги принуди да подават остарелите си колекции на подобни сайтове, а клиентите, които от своя страна са затегнали коланите, се заглеждат все по-често в намалените стоки.
Ниските цени обаче не са единственото, с което съблазняват онлайн магазините. Към повечето сайтовете с намаления могат да се присъединят само онези, които са получили покана от друг член на „VIP обществото“. Това позволява на потребителите да бъдат уникални в избора си и да имат голям избор от размери, марки и цветове. Сайтовете често пускат оферти и за определен лимитиран период от време, не повече от 24 часа, по едно и също време всеки ден, което превръща пазаруването в очаквано събитие и придава доза надпревара за много от потребителите.
Дизайнерите от своя страна се възползват от наличието им и удобно и дискретно се освобождават от застоялите стоки в магазините си. Повечето потребители дори не знаят чии дрехи и аксеоари се продават в даден сайт докато не получат покана да се присъединят към него.
Въпреки всичко обаче според Хамилтън Соут, партньор в консултантската фирма HL Group, бъдещето на пазара на луксозни стоки няма да бъде в онлайн магазините, а в телевизията. Търговците трябва да спрат да мислят как да направят пазаруването интересно и да помислят за обратното – да превърнат забавлението в стока.
Според Соут зрителите скоро ще могат да използват дистанционното за пазаруване на стоки, които се появяват по телевизионните предавания, които гледат.