fallback

Виртуални покупки с реална печалба

Социалните мрежи събират милиони хора на едно място – идеалният пазар за всеки продавач. Какво би станало ако тези хора не само общуват, но и пазаруват заедно...

12:00 | 09.09.09 г.

Продавайки редица виртуални продукти от темплейти за аватар (профил в социална мрежа) до интернет обзавеждане на стая, социалните мрежи в Азия откриха как да направят реална печалба от виртуалните си продажби. И то съвсем просто – парите може и да отиват за стоки в мрежата, но печалбите са съвсем истински...и големи.
 
Средно един китайски студент харчи по 2,90 долара на месец в интернет за обновяване на визията на профила си или за различни онлайн игри. Сумата не е голяма, но всеки знае поговорката „капка по капка – вир“. Пример за това е фактът, че печалбите на Tencent Holdings, собственикът на най-популярния портал в Китай Qzone, са нараснали с 85% за второто тримесечие на тази година в сравнение със същия период на миналата, независимо от разрастващата се криза.
 
„Онлайн компаниите процъфтяват въпреки икономическия застой, защото правят милионите си от стотинките на много хора“, казва Бенджамин Джофе, управител на интернет консултантската фирма Plus Eight Star.
 
Независимо дали пазаруват виртуални домашни любимци, виртуална храна или темплейти, азиатците харчат приблизително по 5 млрд. долара на година за виртуални поръчки през уебсайтове или мобилни телефони, казва Джофе. Това е около 80% от световния пазар за виртуални стоки и услуги.
 
„Социалните мрежи са направени, за да събират хората заедно. Ако искате да изкарате пари от това обаче, трябва да им продадете нещо. Това, което установихме с изненада е, че хората предпочитат за пазаруват приложения, с които показват емоциите си на приятели в мрежата, забавляват се или разкриват статуса си“, казва Джофе пред Reuters.
 
Еволюцията на виртуалните покупки се дължи отчасти на факта, че рекламният онлайн пазар в Азия все още не е достатъчно добре развит, което кара инернет бизнеса да се насочи към други източници на печалба.
 
Културните различия спрямо Запада също казват своята дума. Онлай игрите, които се практикуват предимно от децата в Европа и САЩ, в някои страни в Азия се тачат особено много сред възрастните, а в Южна Кореа са издигнати в култ - националният спорт на страната е... Star Craft.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:49 | 06.09.22 г.
fallback