fallback

Лайфстайлът на китайските богаташи

Различават ли се техните привички по нещо от тези на европейските и американските милионери

11:55 | 02.09.09 г.

Как живее едно типично богато семейство в Китай, за какво харчи парите си?
 
Интернет порталът на бизнеслидерите в Китай Hurun Report обрисува профила на типичния богаташ в страната. Изданието публикува информация за навиците и привичките на милионерите, какви стоки купуват, за какво харчат парите си най-често.
 
Според онлайн изданието в Пекин има около 8 800 милиардери, а в Шанхай броят им е около 7000 души. Богатството е измерено в местната валутна единица китайски юан, което означава, че всеки собственик на милиард юана притежава 150 млн. долара.
 
Традиционното богаташко семейство в Китай е тричленно, а средната възраст на членовете му е 43 години за бащата, 42 – за майката и дете на 14 години.
 
Около 12,7 млн. долара от парите на семейството годишно отиват за недвижима собственост, коли и стоки лукс, с които семейството да се впише в „новата аристокрация“ на града. Голяма част от разходите са за жилище, обзавеждане и дрехи.
 
Китайските милионери имат поне три жилища, които често са обзаведени с порцеланови и нефритени аксесоари и елементи от модерното изкуство. Средно семейството харчи и по 7 хил. долара за уроци по пиано, които са задължителни за малкия наследник на богатата фамилия.
 
В гаража си китайският богаташ има лимузина Mercedes Benz R500 и членува в популярен клуб в Пекин – Йонгфо елит. Съпругата също има ангажименти към елитарното общество с членството си в Лан клуб. Тя носи часовник от платина с диаманти на Bulgari и кара спортен модел на BMW.
 
„През последните няколко години профилът на богатия човек в Китай се промени в много отношения“, казва Рупърт Хогверф, който обрисува профила на китайския милионер. „Много от тях споделят, че искат да са от висшето общество, не просто да са богати“.
 
В заключение изданието споменава, че така изброените характеристики на китайския богаташ не го отличават особено от всеки друг милионер по света. Общите интереси в областта на лукса, стоките и имотите, еднаквите италиански марки, които предпочитат и коли, които карат показват за пореден път, че парите създават класа и потребности, за които националността не е от особено значение.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:15 | 26.08.22 г.
fallback