fallback

Красотата не продава

Жените възприемат красивите консултантки в магазините като директна социална заплаха и това влияе на потребителското им поведение

20:06 | 17.08.09 г.

Привлекателните служители в магазините може да не са най-доброто оръжие, с което търговците да увеличат продажбите си.

Изследователите от Австралия са установили, че атрактивните консултантки в търговските обекти могат да разубедят клиентите от женски пол да пазаруват там, тъй като ги възприемат като директна социална заплаха, пише Drapers.

Учените анализират поведението на жени купувачи на възраст между 18 и 26 години при контакт с атрактивни или неатрактивни представители на персонала.

Резултатите от изследването показват, че жените са по-малко склонни да купят дадена стока, ако смятат, че асистентката от магазина изглежда по-добре от тях.

По думите на Бианка Прайс от University of South Australia това се дължи основно на факта, че жените са „биологично конкуренти” и усещането, че друга жена е директна социална заплаха влияе на тяхното поведение.

„Търговците често мислят, че красивото е по-добро. По същия начин, по който използват знаменитости, които да рекламират продукти, те наемат красиви момичета, мислейки си, че те ще отразяват марката и другите жени ще искат да са като тях”.

„Не винаги обаче нещата стоят така – жените може да не считат знаменитостите за директна социална заплаха, но може да смятат момичето в местния търговски център за такава”.

Най-доброто решение за търговците според Прайс е да наемат жени с различен външен вид, така че всеки от потенциалните клиенти да има с кого да установи положителен контакт.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:22 | 29.08.22 г.
fallback