fallback

Собственикът на Gucci вярва, че луксът винаги ще е хит

Според Франсоа-Анри Пино пазарът на луксозни стоки вече се стабилизира след труса от миналата есен

12:16 | 03.08.09 г.
Автор - снимка
Създател

Модел от колекция Есен-зима 09-10. Снимка: Gucci

Френският милиардер, който е собственик на марката за луксозни стоки Gucci, смята, че пазарът вече е спрял да върви надолу и че предстои стабилизиране в търсенето на дизайнерски продукти.

„Продажбите на луксозни стоки вече не спадат“, заяви в края на миналата седмица Франсоа-Анри Пино. „Септември ще бъде решителният месец, в който ще стане ясно дали сме ударили дъното и дали възстановяването идва“, е казал специалистът, цитиран от Bloomberg.

Компанията PPR, която е собственост на марката Gucci, е отчела печалба от 925 млн. евро преди данъци, което е доста над прогнозите на анализаторите за печалба от 791 млн. евро.

Индустрията на лукса понесе тежък удар през септември миналата година, когато американската инвестиционна банка Lehman Brothers обяви банкрут. Това сякаш е изгонило купувачите от пазара на скъпи часовници и чанти, което е повлякло надолу цялата индустрия, смята Пино.

Стабилизирането на пазара въпреки икономическата криза кара Пино да вярва, че пазар за луксозните стоки ще има винаги и че те ще си останат хит въпреки трудните времена.

Освен Gucci, стабилизиране на пазара очакват и от Louis Vuitton, които отчетоха ръст на продажбите от близо 10 на сто през миналата седмица. Подобряване на картината отчитат и от италианската бижутерийна компания Bulgari, чиято загуба се сви през последното тримесечие.

„Резултатите на PPR показват стабилност заради устойчивото представяне на луксозната марка Gucci, точно както резултатите на LHVM Louis Vuitton Moet Hennessy се оказаха добри заради продажбите на марката Louis Vuitton”, смята анализаторът Лука Солка от Stanford Bernstein.

Специалистът смята, че главна заслуга за силните резултати на Gucci има ранното проникване на китайския пазар в сравнение с останалите конкуренти, което вече е започнали да се отплаща.

Това вероятно е така, тъй като от PPR отчитат ръст на продажбите на луксозни стоки от 11 на сто в Китай и Хонконг, както и от 15 на сто в останалите развиващи се пазари. Това помага за неутрализиране на силните спадове в Северна Америка, Япония и Европа.

Само марката Gucci е отчела ръст на продажбите си от 14 на сто в Китай и Хонконг.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:20 | 12.09.22 г.
fallback