fallback

В Cartier не очакват скорошно подобрение на бижутерийния пазар

В същото време обаче компанията смята, че ще се справи с трудностите по-добре от много други

11:48 | 29.07.09 г.

Снимка: Cartier

Cartier, най-голямата марка, притежавана от Compagnie Financiere Richemont, се подготвя за продължително забавяне на активността на бижутерийния пазар и по-ниски продажби през тази година. Компанията смята да прибегне към увеличаване на броя на служителите, които работят на непълен работен ден, казва пред Bloomberg управляващият директор за Великобритания Арно Бамбергер.

Richemont е втората по големина компания за луксозни продукти в света след LVMH Louis Vuitton Moet Hennessy.

„Не съм сигурен дали най-лошото е отминало”, коментира Бамбергер. Той обаче допълва: „Ние бяхме готови за рецесията може би много по-добре от редица други компании, ето защо вече сме взели редица мерки, за да не пострадаме прекалено много”.

През май председателят на Съвета на директорите Йохан Рупърт обяви, че е помолил ръководителите на брандовете в базираната в Женева компания (сред които са например модната къща Chloe и производителят на часовници Jaeger-LeCoultre) да покажат, че могат да запазят паричния си поток положителен, в случай че продажбите им се понижат с до 30% в условията на финансовата криза. Моделът часовници Tank на Cartier например все още се продава за повече от 5 000 долара според сайта за онлайн търговия Amazon.com.

Преминалите на непълно работно време служители „ще ни разберат много по-лесно, отколкото ако им кажем „Съжаляваме, но трябва да си вървите“, казва Бамбергер. „Ще направим необходимото, за да защитим работниците си. Ще направим всичко необходимо и за да запазим компанията”.

От Richemont заявиха през април, че работниците в швейцарския завод за часовници ще преминат на почасови смени за периода от май до юли.

Износът на швейцарски часовници падна с 32% през юни, което е най-големият месечен спад от поне две десетилетия. Най-осезаемо беше понижението на доставките към Хонконг, който традиционно е най-големият пазар за часовници.

„Cartier ще се оправи доста по-добре от много други компании в състояние на криза”, казва Бамбергер, който отговаря за осемте магазина на компанията на Острова. „Мисля, че модните марки ще пострадат повече от нас. Китай продължава да настъпва здраво на пазарите, удвоявайки продажбите си всяка година, и засилва конкурентните си предимства пред САЩ и Япония”.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:52 | 06.09.22 г.
fallback