Starbucks надви оценките на Wall Street за тримесечната си печалба във вторник, след като по-високите цени и силното търсене на кафето ѝ в САЩ са помогнали да компенсира удар върху бизнеса в Китай заради поредните блокади около Covid-19, съобщава Ройтерс.
Въпреки рекордната инфлация в САЩ, която изяде от оперативния марж на Starbucks, веригата „в момента не вижда измерим спад на потребителските разходи или друго доказателство, че клиентите намаляват покупките“, заяви по време на конферентния разговор с анализатори временният главен изпълнителен директор Хауърд Шулц.
Базираната в Сиатъл верига е спечелила по 84 цента на акция на коригирана база, надвивайки оценките за 75 цента. Акциите на компанията поскъпнаха с почти 2% в разширената търговия.
Световните сравними продажби обаче са се увеличили с 3% през третото фискално тримесечие до 3 юли спрямо средната оценка на анализаторите за ръст от 3,76%, посочва Refinitiv.
Продажбите в САЩ са били подкрепени от способността на Starbucks да повишава цените без отдръпване от по-богатите клиенти и от процъфтяващите продажби на студени напитки, които сега формират около 75% от общите продажби на напитки в управляваните от компанията кафета в САЩ.
Активните членове в програмата за награди в САЩ също са се увеличили с 13% до 27,4 млн. члена.
По-високите разходи за съставки и увеличените добавки за някои служители в САЩ са засегнали оперативните маржове, които са спаднали с 400 базисни пункта до 15,9%. Сравнимите продажби са се увеличили с 9% в Северна Америка.
Докато отблъсква намерението за профсъюз, който накара работници в 200 кафенета да гласуват в подкрепа миналата година, Шулц заяви през април, че компанията ще увеличи заплащането и добавките – но само за служители в кафенета из профсъюза – започвайки от тази седмица.
Говорител на компанията заяви, че напоследък се наблюдава намаляване на текучеството на служителите. През април Шулц съобщи на служителите, че 80% от баристите работят в компанията по-малко от една година, което той нарече "шокиращо". Компанията, която заяви, че е наела рекорден брой служители досега през тази финансова година, се опитва да убеди работниците си, че ще им бъде по-добре, ако не се обединяват в профсъюзи.
Китай бе ударен от „най-тежките прекъсвания заради Covid от началото на пандемията“, като сравнимите продажби на най-бързо растящия пазар за компанията са се сринали с 44% през тримесечието, заяви председателят на Starbucks China Белинда Уон по време на разговор.
Нов кръг от блокади в Шанхай и повторната поява на Covid-19 в Пекин и други китайски градове принудиха кафенетата на Starbucks да затворят местата за сядане, което позволи на компанията да предлага само доставки или мобилни поръчки през по-голямата част от тримесечието.
Общите нетни приходи са се увеличили до 8,15 млрд. долара от 7,5 млрд. долара година по-рано, което е над средната оценка на анализаторите за 8,11 млрд. долара.
Акциите на компанията поевтиняха с 1,4% в края на търговията в Ню Йорк. До момента на затваряне на борсата във вторник акциите са се обезценили с 28% от началото на годината - два пъти повече от спада на индекса S&P 500 за същия период.