Най-големият производител на бира в света AB InBev и най-голямата дестилерия Diageo отчетоха по-добри от очакваното печалба и приходи от продажби, след като потребителите се оказаха по-склонни да консумират алкохол въпреки по-високите цени, пише Bloomberg.
Производители на напитки и потребителски марки – от Nestle до Unilever – повишават цените на продуктите си, за да компенсират по-големите си разходи за суровини и ефектите от ускоряващата се инфлация. Финансовите им резултати показват, че на този етап потребителите приемат промените.
Цената на акциите на AB InBev спадна с близо 4,2% преди началото на борсовия ден, а тази на Diageo се повиши с 2,7 на сто.
Diageo запази прогнозата си за ръст от 5% до 7% на приходите си от продажби и 6-9% повишение на органична база на печалбата през следващите три години.
Междувременно AB InBev, която стои зад брандове като Budweiser и Corona, заяви, че приходите ѝ от продажби и продадените обеми са нараснали на повечето големи пазари, с изключение на Китай, където блокадите заради Covid-19 ограничиха потреблението. Продажбите в Латинска Америка са били особено силни, допълва гигантът.
Пивоварите повишават цените, за да компенсират по-високите разходи, тъй като пъбовете и баровете отново отвориха врати, а хората се върнаха към социалните събирания. Досега потребителите запазват навиците си за консумация на алкохол въпреки ускоряващата се инфлация в САЩ, Европа и други части на света.
Базираната в Льовен, Белгия, AB InBev повтори годишната си цел за растеж на печалбата преди данъци, лихви и амортизация (EBITDA) между 4% и 8%, позовавайки се на „здравословната комбинация от обем и цена“, гласи изявление от днес.
Главният изпълнителен директор Майкъл Дукерис каза, че добре познатите брандове на компанията, които включват и бирата Stella Artois, „ни позволиха да посрещнем момента в една непрекъсната динамична работна среда“.
Печалбата преди лихви, данъци и амортизация е нараснала със 7,2%, обяви AB InBev, с което надмина очакванията на анализаторите. Те смятаха, че растежът ще е с 6,7% по данни на Bloomberg.
Освен това компанията каза, че приходите ѝ са се увеличили с 11,3% през второто тримесечие, над прогнозата за 10,4% повишение. Обемите са нараснали с 3,4%.