Nestle повиши прогнозата си за ръста на годишните продажби до 7-8% и леко намали насоките си за маржа, след като инфлацията при разходите е имала по-слабо негативно влияние от очакваното, а увеличението на цените е засилило органичния ръст на продажбите през първата половина на 2022 г., съобщава Ройтерс.
Компаниите за потребителски стоки са изправени пред главоломно растящи разходи за суровини, енергоизточници и транспорт, а много потребители засега явно приемат последващите ценови увеличения. Забавянето на подобни повишения притиска маржовете на компаниите.
Конкурентите Reckitt Benckiser, Unilever и Danone повишиха прогнозите си за годишните приходи, след като резки увеличения на цените им помогнаха да надвият очакванията за второто тримесечие.
В Nestle – най-голямата група за хранителни продукти в света, нетната печалба след еднократни ефекти, включително по-високи отписвания и данъци, е спаднала с 11,7% до 5,2 млрд. шв. франка (5,42 млрд. долара), съобщи производителят на шоколадчетата KitKat и супите Maggi в изявление. Това е под средната оценка на анализаторите от 5,815 млрд. франка в оценки, събрани от компанията.
Основният марж на търговската оперативна печалба е спаднал до 16,9% през първата половина на 2022 г. спрямо 17,4% година по-рано и е малко над очакванията за 16,7%.
През второто тримесечие органичният ръст на продажбите се е ускорил до 8,7% от 7,6% през първите три месеца на годината благодарение най-вече на ценовите увеличения от 7,7%, съобщи Nestle.
Органичният ръст за първото полугодие е стигнал 8,1%, надвишавайки прогнозата за 7,4% в проучването.
Компанията, базирана във Вевей до езерото Женева, заяви, че сега очаква органичният ръст на продажбите да е 7-8% спрямо 5% в предишните насоки. Органичният ръст на оперативната печалба ще бъде около 17,0% спрямо предишните насоки за марж между 17,0 и 17,5% тази година.