Британската компания за доставки на храна Deliveroo сви прогнозата за годишните си приходи, обвинявайки влошаващите се очаквания за икономиката в момент, в който натискът върху потребителите се увеличава, предава Ройтерс.
Групата каза, че растежът на годишната ѝ брутна стойност на трансакциите (GTV) вече се очаква да бъде в диапазона от 4% до 12% при постоянни валути. По-ранната прогноза беше за 15-25% повишение.
Deliveroo заяви, че ръстът на GTV за второто тримесечие се е забавил до 2%, спрямо 12% за първото тримесечие. Според компанията това отразява „влиянието на по-големите предизвикателства пред потребителите“ през последния отчетен период.
Потребителското доверие във Великобритания спадна до рекордно дъно миналия месец, докато хората се сблъскват с увеличаването на разходите за живот. Заплатите не растат със същия темп като инфлацията, която достигна над 40-годишен връх от 9,1% през май и се насочва към двуцифрени проценти.
Deliveroo заяви, че ръстът на поръчките ѝ е достигнал 3% на годишна база през второто тримесечие, докато брутната стойност на поръчка е спаднала леко спрямо година по-рано, тъй като потребителите купуваха повече по време на блокадите заради Covid-19 в рамките на същото тримесечие миналата година.
Групата запази прогнозата за маржа си за 2022 г.
„Мениджмънтът е уверен в способността да компанията да се адаптира финансово към бързо променящата се макрикономическа среда, чрез подобрения на брутния марж, по-ефективни маркетингови разходи и по-строг контрол на разходите“, обяви компанията.