Групата за луксозни стоки Richemont заяви в петък, че по-големите продажби в Европа, Северна и Южна Америка, Япония и Близкия изток са компенсирали по-ниските продажби в Азиатско-Тихоокеанския регион през трите месеца до края на юни, без обаче да предоставя прогнози за останалата част на годината, предава Ройтерс.
Търсенето на луксозни часовници и бижута се възстанови силно след пандемията с Covid-19, но новият кръг от блокади в Китай удари продажбите на конкурента Swatch Group през април и май.
Richemont също е усетила по-слабите продажбите в Китай, които са се свили с 37% на годишна база през тримесечието.
Общият ръст на продажбите от 12% при постоянни валутни курсове обаче задминава темп на растеж от 7,4% за полугодието на Swatch Group благодарение на по-високата експозиция на Richemont към бързо растящата категория на бижутата и нарастващ дял на собствените му брандирани магазини.
„Темпът на спад (в Китай) се забави до 12% през юни, когато ограниченията започнаха постепенно да се вдигат“, каза Richemont, известна с бижутата си Cartier и часовниците IWC, в изявлението си.
Продажбите са се увеличили с 42% в Европа, „подкрепени от стабилното местно търсене и завръщането на разходите от туризъм, основно от американски и близкоизточни клиенти“. Ръстът в Северна и Южна Америка е 25% в резултат на силно местно търсене, допълва още Richemont.