Sephora, козметичната компания собственост на LVMH, е договорила да продаде руското си дъщерно дружество, с което се превръща в поредния бранд, който се изтегля от страната след инвазията в Украйна, съобщава Bloomberg.
LVMH продава руския бизнес на Sephora на местен генерален мениджър, заяви компанията в понеделник в съобщение по имейл. В началото на март групата временно затвори руските си магазини.
Sephora Напускането на се случва, след като европейските и американските санкции в страната направиха дейността в Русия все по-сложна. Компанията се присъединява към Nike, която също заяви миналия месец, че си тръгва от Русия.
„Звучи наистина много разумно, че западните компании като цяло няма да продължават да плащат наеми и заплати завинаги в Русия, ако дейността им не може да бъде възстановена“, казва Лука Солца, анализатор в Sanford C Bernstein, по имейл.
Ходът ще осигури „приемственост“ за служителите, посочва Sephora, която имаше 1200 служители, работещи в 88 магазина в Русия и ангажирани в поддръжка на сайта на компанията в страната.
Новият собственик ще управлява бизнеса под бранда Ile de Beaute. Сделката е обект на разрешение от антитръстовите власти, казва Sephora.
Русия представлява около 2% до 3% от световния пазар на лични луксозни стоки, показват изчисления на Bain.
Sephora е вторият по големина бранд на LVMH по приходи след Louis Vuitton и шестият по печалба, сочат оценки на HSBC. LVMH не предоставя подробни финансови данни по бранд.