Продажбите на луксозни стоки ще нараснат поне с 5% тази година, тъй като потребителите в САЩ и Европа продължават да купуват скъпи часовници, бижута и обувки въпреки политическата несигурност, свързана с конфликта в Украйна, и ускоряващата се инфлация, твърди консултантската компания Bain.
“Потреблението не изглежда да е засегнато засега“, казва партньорът в Bain Клаудия Д'Арпицио в интервю за Ройтерс.
Според изчисленията на Bain световните продажби на лични луксозни стоки ще достигнат поне 305 млрд. евро тази година, показва най-консервативната оценка – и до 330 млрд. евро в по-оптимистичния сценарий – засилвайки бързото възстановяване след пандемичните блокади. За сравнение, предишната оценка бе от 300 до 310 млрд. евро.
Bain разшири прогнозите си, отчитайки силните текущи продажби, казва Д'Арпицио, въпреки колебливия фондов пазар в САЩ и опасенията за икономическа рецесия.
„Наясно сме, че се намираме в много турбулентна среда“, каза тя.
Анализаторите в Bain казват, че световните продажби на лични луксозни стоки, които включват дрехи, аксесоари и продукти за красота, са достигнали 288 млрд. евро миналата година, задминавайки предишна прогноза за 283 млрд. долара благодарение на силните разходи по време на празниците.
Дори на фона на високата инфлацията и прекъсванията заради блокадите около Covid-19 в континентален Китай компаниите за луксозни стоки се възползват от местното търсене в Европа и САЩ с ефективен маркетинг.
„Със сигурност бяхме удивени“ от устойчивото потребителско доверие въпреки инфлацията, казва Д'Арпицио.
Местните разходи от китайски потребители вероятно ще се възстановят през втората половина на годината, посочват от Bain, подчертавайки и Южна Корея като процъфтяващ пазар.
САЩ са задминали Европа като най-големият пазар на луксозни стоки миналата година, съобщи Bain в предишен доклад.