Световният гигант в пакетираните храни Mondelez International обяви, че ще придобие американската Clif Bar & Co. за поне 2,9 млрд. долара в сделка, която ще добави брандовете енергийни барчета Clif Bar, Luna и Clif Kid към асортимента на Mondelez, съобщава Wall Street Journal.
Компанията заяви в понеделник, че ще продължи да управлява бизнеса на Clif Bar от централата му в Емервил, щата Калифорния, и да произвежда продуктите му от заводите в Индиана и Айдахо.
Mondelez каза още, че очаква сделката, в рамките на която може да се плати повече на продавачите с времето, да приключи през третото тримесечие.
Производителят на пакетирани храни и други подобни компании обявяват напоследък, че ще продължат да вдигат цените си на фона на растящите разходи. Главният изпълнителен директор Mondelez Дирк ван де Пут каза миналия месец, че ценовите увеличения на компанията не са ограничили покупките, което според него е изненадващо. Ще има още повишения на цените обаче през следващата година, допълни той.
Clif bar е основана през 1992 г. от Гари Ериксън, на който му хрумва идеята за едноименното барче на компанията, докато е на 280-километрово пътуване с велосипед около Сан Франциско две години по-рано, пише в сайта на компанията. Ериксън, който ще остане в борда на компанията, е работил с майка си, за да разработи онова, което смята за по-вкусно енергийно барче, отколкото са други продукти по онова време. Компанията отхвърли искането за придобиване за 120 млн. долара на Quaker Oats през 2000 г.
Ериксън управлява компанията като съглавен изпълнителен директор заедно със съпругата си – Кит Кроуфорд, докато Сали Граймс не бе избрана за поста през май 2020 г. Ериксън и Кроуфорд остават в борда на директорите на Clif Bar оттогава насам, се вижда от сайта на компанията.
Mondelez обяви през април, че ще плати 1,3 млрд. долара, за да купи бизнеса за захарни изделия Ricolino от Grupo Bimbo.