„Баз Светлинна година“ записа впечатляващ дебют на голям екран в САЩ и Канада, генерирайки 51 млн. долара приходи. Това е най-доброто представяне на анимационен филм от началото на пандемията, пише CNBC.
В международен план филмът на Disney събра 34,6 млн. долара от продажби на билети, с което общата сума, която достигна, е 85,6 млн. долара.
Представянето на продукцията, макар и силно за излязло по време на пандемията заглавие, се оказа под очакванията. Боксофис анализаторите очакваха „Баз Светлинна година“ да генерира между 70 млн. и 85 млн. долара на вътрешния си пазар.
Очакванията бяха високи, защото последните два филма от франчайза „Играта на играчките“ събраха по над 100 млн. долара от продажбата на билети в първия си уикенд по кината по данни на Comscore. През 2019 г. „Играта на играчките 4“ надхвърли 120 млн. долара при премиерата си на вътрешния пазар, а „Играта на играчките 3“ генерира над 110 млн. долара през 2010 г.
„Баз Светлинна година“ имаше по-голям потенциал за успех поне на хартия, но редица фактори повлияха на това изключително слабо боксофис представяне на анимация на Pixar”, твърди Шон Робинс, главен медиен анализатор в BoxOffice.com.
Не е ясно дали боксофис конкуренцията с „Джурасик свят: Господство“, който генерира 58,6 млн. долара през уикенда, и „Топ Гън: Маверик“ на Skydance, който си осигури още 44 млн. долара, беше причината „Баз Светлинна година“ да събере по-малко средства от очакваното през първия си уикенд по кината.
В крайна сметка не беше имало кинопремиера на продукция на Pixar от „Напред“. Последните три анимации на студиото – „За душата“, „Лятното приключение на Лука“ и „Мей червената панда“, бяха пуснати директно в стрийминг услугата Disney+.
Робинсън посочва, че ходенето на кино се е възстановило през 2022 г., привличайки хора на различни възрасти, включително такива, които се притесняваха отново да влязат в киносалоните. Въпреки това един от най-популярните франчайзи, появили се преди пандемията, не успя да изпълни очакванията.