Френската луксозна група Kering планира да удвои приходите на модната къща Yves Saint Laurent и подразделението си за очила, докато компанията се опитва да намали зависимостта си от звездния бранд Gucci, съобщава Wall Street Journal.
Приходите от продажбите на Yves Saint Laurent ще достигнат 5 млрд. евро, а на очилата – 2 млрд. евро в средносрочен план, показват плановете, изложени от компанията на инвеститорски презентации в Париж в сряда и четвъртък.
Забавящият се растеж на Gucci – най-големия бранд в портфолиото на Kering, налага натиск върху компанията да диверсифицира и увеличи приходите от други източници, посочват анализаторите. Приходите на Gucci са нараснали с около 13% на годишна база през първото тримесечие на 2022 г., представяйки се по-слабо от Kering като цяло, чийто ръст е 21%.
Последните свързани с Covid-19 блокади в Китай, където Gucci има сравнително силна експозиция, допълнително подчертават уязвимостта на Kering към проблеми, засягащи бранда.
Главният изпълнителен директор на Kering Франсоа-Анри Пино заяви по-рано, че би искал да разшири компанията чрез придобиванията, но малко, ако изобщо има привлекателни марки, които могат да трансформират групата, изглежда се продават, казват анализатори.
Kering отчете продажби за 17,6 млрд. евро миналата година, което е с 13% повече от предпандемичната 2019 г. Gucci е допринесла с 55% за тази приходи, което е доста повече от останалите луксозни брандове на групата, сред които са Balenciaga и Bottega Veneta.
В същото време Kering изостава зад лидера в индустрията LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, чийто приходи са се увеличили с 20% миналата година спрямо 2019 г. до 64,2 млрд. евро.
За да повиши продажбите на Yves Saint Laurent – втория по големина бранд на Kering, компанията ще отвори нови магазини, най-вече в САЩ, за да помогне на марката да достигне нови потребители. На световно ниво брандът ще увеличи броя на магазините си от 267 днес до между 300 и 350 в средносрочен план, заяви компанията.
Отварянето на нови магазини ще помогне на ребалансирането на бранда към продажба на местни потребители, а не към фокусирането основно върху туристи, каза Kering.
Очилата са друг бизнес, който Kering иска да развие бързо. Групата придоби датската компания за очила Lindberg миналата година и обяви планове за закупуване на американския бранд Maui Jim по-рано тази година.
Въпреки това Gucci може да продължи да расте, каза Kering пред инвеститорите, заявявайки „средносрочна амбиция“ брандът да постигне приходи от 15 млрд. евро спрямо 9,7 млрд. евро миналата година.
Ръстът на Gucci може да бъде постигнат чрез привличане на повече клиенти мъже, засилване привлекателността на марката за ново поколение от млади потребители на луксозни стоки и разширяване мрежата за продажби в САЩ и Европа, каза компанията.