Няколко са възможните наименования на заместителя на американската верига за бързо хранене McDonald’s в Русия, сред които изпъкват "Забавен и вкусен" и "Същият", съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с темата.
Американската компания, която разполага с около 850 ресторанта в Русия, продава своите активи на местен притежател на лиценз в отговор на руската инвазия в Украйна.
Преустановяването на дейността на McDonald’s – считана за емблематичен бранд и лице на американския капитализъм, е исторически обрат за веригата за бързо хранене, която се превърна и в лице на глобализиращия се руски бизнес. С появата си през 1990 г. в Москва, която тогава бе част от Съветския съюз, компанията се превърна в мощен символ на възхода на капитализма над комунизма.
Въпреки че само около 2% от всички ресторанти на McDonald's са в Русия или Украйна, на тях се падат около 9% от световните приходи към 2021 г., най-вече поради факта, че повечето от тях са пряка собственост и се управляват от McDonald's.
Компанията обяви в петък, че търговските марки, регистрирани в руската агенция "Роспатент", от които планира да избере една марка, включват също "Просто така" и "Отворена каса".
McDonald’s е една от най-големите международни марки, които напуснаха страната след руската инвазия в Украйна през февруари.
Ресторантите на фирмата в Русия се продават на Александър Говор, който управлява франчайз мрежа от 25 обекта. На други франчайз компании ще бъде предоставена възможността да работят под новата марка.
В началото на седмицата друга голяма верига, Starbucks, обяви, че излиза от руския пазар след почти 15 години. Базираната в Сиатъл фирма има 130 обекта в Русия, които са изцяло собственост и управлявани от лицензополучателя Alshaya Group, с близо 2000 служители в страната.
Starbucks не е предоставила допълнителни детайли за финансовото влияние, което ще има излизането.