Американската верига кафенета Starbucks обяви в понеделник, че ще излезе от руския пазар след почти 15 години, присъединявайки се към компании като McDonald's, което слага край на присъствието на някои от най-големите западни брандове в страната, пише Ройтерс.
Миналата седмица McDonald's обяви, че продава ресторантите си в Русия на местния лицензополучател Александър Говор, като те ще бъдат ребрандирани с друго име, но ще запазят търговските си марки.
Базираната в Сиатъл Starbucks има 130 обекта в Русия, които са изцяло собственост и управлявани от лицензополучателя Alshaya Group, с близо 2000 служители в страната.
Starbucks не е предоставила допълнителни детайли за финансовото влияние, което ще има излизането. McDonald's заяви, че ще поеме отписване за до 1,4 млрд. долара.
В началото на март Starbucks затвори обектите си и спря дейността си в Русия, включително доставките на продуктите си в страната, след инвазията на Москва в Украйна.
Starbucks, която открива първото си кафене в Русия през 2007 г., заяви, че ще продължи да подкрепя служителите си там, включително плащайки им за период от шест месеца.
Руската медия Sota Vision съобщи по-рано през деня, позовавайки се на свой източник, че Starbucks закрива руското си юридическо лице.