След непропорционалния спад на приходите през първото тримесечие Adidas понижи прогнозите си за маржа за цялата година и сега очаква той да е само на нивото от предходната година. По отношение на приходите и печалбата групата за спортни стоки очаква да достигне само долната граница на прогнозата. Това се дължи на значителното въздействие на новите блокирания заради Covid 19 в Китай, в резултат на което групата сега очаква продажбите на важния и високомаржов пазар в Китай да „намалеят рязко" през 2022 г. През тримесечието продажбите в Китай са намалели с 35%, като затрудненията във веригата за доставки и разходите за превоз също са натежали върху компанията.
Сега групата очаква брутен марж на миналогодишното ниво от 50,7% (спад от 51,5 до 52,0%) и оперативен марж от 9,4% (спад от 10,5 до 11,0%). Очаква се печалбата след облагане с данъци от продължаващи дейности да бъде в долната граница на диапазона от 1,8 до 1,9 млрд. евро. Листваната на DAX компания обоснова това с очаквания сега спад на продажбите в бизнеса с висок марж в Китай, където инвестициите в марката, продуктите, директния бизнес и цифровизацията ще продължат. За цялата година производителят на спортни стоки иска да увеличи продажбите си с 11-13%, коригирано спрямо валутните ефекти, предава DPA.
Като цяло Adidas очаква силна динамика на западните пазари и връщане към двуцифрен растеж в Азиатско-тихоокеанския регион, за да компенсира спада на продажбите в Китай. Концернът очаква ръст на продажбите в диапазона от средно 10% в регионите на Европа, Близкия изток и Африка и Азиатско-тихоокеанския регион и в диапазона от 5 до 10% в Северна и Латинска Америка.
През периода януари-март Adidas спечели 437 млн. евро от оперативна дейност, което представлява спад от 38% спрямо предходната година. Маржът на печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBIT) се влоши значително до 8,2% от 13,4%, отчасти поради по-високите инвестиции в маркетингови и продуктови кампании.
Брутният марж се влошава до 49,9% от 51,8%, главно поради увеличените разходи за снабдяване и транспорт. След облагане с данъци печалбата от продължаващи дейности също намалява с 38% до 310 млн. евро, а основната печалба на акция - до 1,60 евро от 2,60 евро. След облагане с данъци се наблюдава спад от 14% до 482 млн. евро.
Приходите възлизат на 5,302 млрд. евро след 5,268 млрд. евро година по-рано, което е спад с 3% в коригирано спрямо валутата изражение и е незначително увеличение от 0,6% в номинално изражение. Съобщава се, че затрудненията във веригата за доставки са намалили растежа с около 400 млн. евро. Те са свързани с блокирането заради коронавируса във Виетнам през миналата година и в Китай и Азиатско-тихоокеанския регион.