След силния растеж в началото на годината германската модна група Hugo Boss смята, че е напът да постигне рекордни резултати въпреки загубата на руския си бизнес, нарастващите разходи и блокирането на производството в Китай.
„Като цяло Hugo Boss през първите три месеца постигна по-добри резултати, отколкото очаквахме", заяви в сряда финансовият директор Ив Мюлер. „Валутно коригираният ръст на продажбите от 52% на годишна база е отличен резултат". Той добави, че Boss се представя динамично и в сравнение с годината преди коронавируса – 2019 г.
„В глобален мащаб за три години отбелязахме ръст от 17% на годишна база, задвижван от стабилен ръст от 21% в Европа и също толкова забележителен ръст от 17% в САЩ", каза Мюлер. Обновяването на марките Hugo и Boss привлича клиенти и ускорява развитието, поясни той, цитиран от Ройтерс.
Модната група, известна с мъжките си костюми, бръкна дълбоко в джоба си за маркетинг. „Като цяло това е най-голямата кампания в историята на нашия концерн досега. Разходите ни за маркетинг се удвоиха до 80 млн. евро през първото тримесечие в сравнение с 2019 и 2021 г.“. Сумата представлява 10% от приходите на групата.
Значителната инвестиция в цифрово присъствие също се е отплатила. „Дигиталните продажби са се увеличили с още 22%“.
Като цяло приходите през първите три месеца са се увеличили с 52% до 772 млн. евро, коригирани спрямо валутните ефекти. Въпреки инвестициите оперативната печалба (EBIT) от 40 млн. евро значително надхвърля стойността от 1 млн. евро за предходната година.
Въпреки силното начало на годината Boss запазва целите си за годината непроменени. Те предвиждат увеличение на приходите с 10-15% до рекордното ниво от 3,1-3,2 млрд. евро. По отношение на печалбата преди лихви и данъци (EBIT) групата се стреми към увеличение с между 10% и 25% до 250-285 млн. евро.
Постигането на целевия коридор не е предрешено, подчерта Мюлер. Съществуват редица рискове, които са извън контрола на дружеството. „Сред тях са нарастващите разходи за превоз и, разбира се, високата инфлация“. Освен това пандемията на коронавируса все още не била приключила. „В момента обаче сме убедени, че 2022 г. ще бъде успешна за Hugo Boss въпреки трудната среда“, пояснява той.