fallback

Remy Cointreau представи оптимистични прогнози въпреки опасения около Китай

Пандемията помогна на стремежа на Remy към скъпи алкохолни напитки, за да увеличи маржовете си на печалба в дългосрочен план

12:23 | 29.04.22 г.

Френската компания за алкохолни напитки Remy Cointreau обяви в петък, че се чувства уверена в перспективите си за тази година, прогнозирайки силен старт на бизнеса през първото тримесечие въпреки свързани с Covid-19 ограничения на ключовия китайски пазар, съобщава Ройтерс.

За финансовата си 2021/22 година, приключила на 31 март, производителят на коняка Remy Martin и ликьора Cointreau запази прогнозата си за „много силен“ органичен ръст на оперативната печалба, съобщавайки за ръст на продажбите от 27,3%, което е в съответствие с очакванията.

Благодарение на по-високите разходи за маркетинг и комуникации и по-трудната база за сравнение през второто полугодие годишната печалба ще бъде генерирана основно от растеж през първото полугодие, заяви групата.

„Групата днес е перфектно позиционирана да се възползва от нови потребителски тенденции. Позиционирането ѝ в луксозния сегмент, силното ниво на интерес към брандовете ѝ и рядкостта на нейния коняк и отлежали алкохолни напитки ѝ дават отлична ценова сила“, каза компанията в изявление от петък.

Пандемията помогна на стремежа на Remy към скъпи алкохолни напитки, за да увеличи маржовете си на печалба в дългосрочен план, ускорявайки изместването към премиум напитки, потребление у дома, коктейли и електронна търговия.

Сутринта акциите на компанията се търгуваха с повишение от 0,16% до цена от 186,50 евро.

„Продажбите за четвъртото тримесечие до голяма степен съответстват на очакванията, увереният тон по перспективите въпреки блокадите в Китай би трябвало да вдъхне увереност“, пишат анализаторите на Credit Suisse в коментар.

Продажбите на групата за 12-те месеца до 31 март възлизат на 1,313 млрд. евро, отбелязвайки органичен ръст от 27,3%. Това съответства на консенсусната оценка, събрана от компанията, за увеличение от 27,2% благодарение на силното търсене на премиум коняк в Китай, САЩ и Европа.

Продажбите на подразделението на коняка Remy Martin, което формира по-голямата част от печалбата на групата, са се увеличили с 26,3% през цялата година. В Китай продажбите на коняк са нараснали с двуцифрен темп за годината, водени от брандовете Club, Louis XIII и XO.

Само за четвъртото тримесечие обаче органичните продажби на коняк са спаднали с 16,7% спрямо очаквания за понижение от 15,9%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:42 | 13.09.22 г.
fallback