Associated British Foods отчете почти двойна печалба за първото полугодие, но заяви, че бизнесът му с дрехи Primark ще трябва да увеличи цените заради силния инфлационен натиск, пред който е изправен, съобщава Ройтерс.
Групата заяви във вторник, че инфлационният натиск е такъв, че не може да го компенсира изцяло с икономии на разходите. Затова Primark ще приложи селективни увеличения на цените на някои от дрехите си за сезон есен/зима.
„Ангажирани сме обаче да гарантираме нашето ценово лидерство и ежедневна достъпност, особено в тази среда на по-висока икономическа несигурност“, заяви главният изпълнителен директор Джордж Уестън.
AB Foods, която притежава още големи бизнеси в сферата на захарта, хранителните продукти и съставки, както и земеделието, е отбелязала коригирана оперативна печалба от 706 млн. паунда за 24-те седмици до 5 март спрямо 369 млн. паунда през съответния период на миналата година.
Приходите на групата са се увеличили с 25% на годишна база до 7,88 млрд. паунда.
По-добрите резултати отразяват всички магазини на Primark, останали отворени и работещи през периода с изключения на кратки затваряния в Австрия и Нидерландия. За сравнение, през първото полугодие на миналата финансова година магазините във Великобритания и Европа бяха затворени за дълги периоди заради блокадите около коронавируса.
„Независимо от инфлационния натиск, който изпитваме, перспективите ни за годината са за значителен напредък в коригираната оперативна печалба и коригираната печалба на акция за групата“, добавя Уестън.