След като наскоро заведе компанията си на ски екскурзия в Швейцария, главният изпълнителен директор на Just Eat Takeaway.com Итсе Гроен се отправя към Ню Йорк, за да се срещне с инвеститорите след срива на цената на акциите и перспективите за жалби срещу ръководството на компанията по време на годишното общо събрание, предава Ройтерс.
Lucerne Capital Management заяви, че планира да гласува срещу преназначаването на главния финансов директор и надзорния съвет на компанията за доставка на храна, за да „изпратим ясно послание до борда, изразяващо нашето разочарование“.
Това се случва, след като Гроен е предупредил акционерите, че ще пътува до Ню Йорк за срещи с инвеститори следващия четвъртък, като е дал предизвестие за това около седмица по-рано, твърди източник, запознат с въпроса.
Цената на акциите на Just Eat спадна с близо 70% през последната година, след като инвеститорите загубиха вяра в стратегията на компанията. През октомври миналата година компанията заяви, че очаква новопридобитата за 7,3 млрд. долара Grubhub да бъде част от консолидацията на индустрията, но в момента няма разговори за звеното, коментира друг източник.
„Цената на книжата е под огромен натиск“, коментира Софи Лунд-Йейтс, водещ анализатор в Hargreaves Lansdown.
Годишното ски пътуване е струвало 16 млн. долара, допълва източникът. Около 5400 служители са пристигнали в село Ароза за четиридневни забавления по пистите на годишното събитие, чиято кулминация е била във вторник.
По-ранното провеждане на ваканция е били отменено заради пандемията, но компанията е била решена да го върне, посочва източник. „Разбираме, че това са предизвикателни време, но именно заради това е особено важно да организираме Snow Fest и да покажем на нашите служители, че ценим тях и тяхната усърдна работа“, коментира представителят на компанията.
От фирмата отказват да коментират как вървят преговорите за GrubHub, нито какъв е бил бюджетът за ски пътуване.
Запитан за пътуването на Гроен до Ню Йорк, представителят посочва, че компанията има продължаващи интеракции с инвеститори и срещите с тях са нещо обичайно.
Подобни големи събития извън офисите на технологичните компании не са нещо необичайно. В продължение на години WeWork провеждаше големи партита за цялата компания, а Salesforce наскоро подписа няколкогодишно споразумение за огромно място, където служителите да ходят да си почиват.
„Мога да разбера негативните настроения на инвеститорите предвид представянето на акциите и вероятно широко разпространеното убеждение за относително посредственото представяне на висшето ръководство“, коментира Дейвид Рейнолдс, анализатор на Davy.
След като търсенето на услугите им нарасна по време на пандемията, компаниите за доставки на храни трябваше да намерят начини да запазят набраната инерция. Във вторник Deliveroo отчете резултати за първото тримесечие, които показаха, че поръчките са нараснали по-малко от очакваното от анализаторите.
Инвеститорите губят търпение с бързо развиващите се, но генериращите загуба технологични компании, което води до разпродажби, засягащи конкурентите, включително Delivery Hero.
Ръководителите на Just Eat Takeaway.com вероятно ще запазят позициите си след гласуването на акционерите на 4 май, твърди Клемент Генело, анализатор в Bryan Garnier.
„Малка част от акционерите ще гласува против това, просто като знак на разочарование или бунт, но това е само защото възстановяването на бизнеса все още не е завършено“, допълва той.
По думите му не бива да се очакват действия „около Grubhub поне до края на годината, защото трябва да бъде намерен кандидат“.
В сряда компанията ще отчете резултатите си за първото тримесечие. Анализатори, анкетирани от Bloomberg, очакват загубата тази година да е 238 млн. евро, преди лихви, данъци, такси и амортизация, а през следващата година фирмата да се похвали с 33 млн. евро печалба.
„Всички платформи подсказаха, че първата половина на тази година ще е труден период за тях“, коментира анализаторът на HSBC Андрю Портиъс.