Приходите от продажби на Nike са нараснали през последното тримесечие, след като гигантът в производството на спортни стоки се е възползвал от ръста на дигиталния си бизнес, докато се бори с проблемите с доставките и се опитва да накара азиатските си доставчици да се върнат към пълно производство, пише Wall Street Journal.
Компанията отчете шриходи от 10,9 млрд. долара за тримесечието, завършило на 28 февруари, или с 5% повече спрямо същия период година по-рано. Анализаторите очакваха 10,6 млрд. долара приходи. Печалбата е 1,4 млрд. долара за периода, или 87 цента на акция, като е почти без промяна спрямо същото тримесечие на миналата година.
Цената на акциите на Nike нарасна с 6% по време на следборсовата търговия. Стойността на книжата е спаднала с близо 22% тази година до приключването на борсовия ден в понеделник спрямо близо 6% понижение на S&P 500.
„Този успех, предвид динамиката на макроикономическата среда, е това, което продължава да ни дава увереност в дългосрочната прогноза“, коментира главният изпълнителен директор Джон Донахю по време на представянето на финансовия отчет.
Nike заяви, че потребителското търсене на продуктите ѝ продължава да надхвърля доставките. Финансовият директор Матю Френд коментира пред анализатори, че веригата на доставките на компанията започва да се подобрява. Доставките в Северна Америка се влошиха през последното тримесечие, а транспортът сега отнема с шест седмици повече, отколкото преди пандемията, допълва той.
Nike заяви, че по-високите транспортни и логистични разходи продължават да тежат върху печалбата ѝ.
Френд твърди, че заводите, които произвеждат стоките на компанията във Виетнам, работят, а производството на дрехи и обувки се е върнало към обемите отпреди блокадите, свързани с пандемията, в края на 2021 г.
Въпреки това продължаващата инфлация и войната в Украйна поставят предизвикателства пред продажбите през следващите тримесечия. По-рано този месец компанията обяви, че ще затвори всичките си магазини в Русия, позовавайки се на нарастващите трудности в управлението на бизнеса след инвазията в Украйна. Nike има около 116 търговски обекта в Русия. Фирмата твърди, че все още плаща заплати на служителите си в региона.
Френд коментира, че дейността във физическите и онлайн магазините са спрени и в двете страни, където общо бизнесът носи под 1% от общите приходи на Nike. По думите му, тъй като Nike е изправена пред по-големи разходи, тя е увеличила цените на продуктите си, но търсенето остава голямо, защото потребителите намират стойност в продуктите на компанията.
За последното тримесечие Nike отчита ръст на приходите на годишна база в Северна Америка, както и в две други подразделения: Европа, Близкия изток и Африка; Азиатско-Тихоокеанския регион и Латинска Америка. В Китай, Тайван, Хонконг и Макао общите приходи от продажби са се свили с 5 на сто до 2,16 млрд. долара.