Продажбите на модния бранд за бюджетни дрехи Primark са се увеличили праз първата половина на фискалната година, но все още са под предпандемичните нива, след като омикрон вариантът е възпрял някои потребители да напуснат домовете си, съобщи собственикът на марката Associated British Foods.
Очаква се продажбите на Primark да се увеличат с над 60% през шестте месеца до 5 март на годишна база, обяви AB Foods, която притежава още бизнеси с хранителни стоки, земеделие и захар. Прогнозите са оперативният марж на веригата да се възстанови до 11%, предава Bloomberg.
Primark понесе повече удари в сравнение с някои свои конкуренти от европейските блокади и ограничения заради Covid, тъй като веригата няма онлайн бизнес, на който да разчита в такива момента. Миналия месец Primark заяви, че планира да съкрати 400 работни места, за да намали разходите.
Акциите на компанията поевтиняха с 2,4% в ранната търговия.
Продажбите на Primark се очаква да са с 11% по-ниски в сравнение с нивата преди Covid отпреди 2 години на сравнима база. Компанията повтори, че очаква значителен ръст на печалбата тази година на ниво група.
AB Foods заяви, че бизнесите ѝ на по-широко ниво са изправени пред прекъсвания във веригите на доставки, а компанията е повишила цените на някои свои подразделения, например хранителни стоки, за да компенсира по-високите разходи за енергия и суровини. Компанията обяви, че очаква по-ниски маржове през първото полугодие за подразделенията си в сектора на съставките, земеделието и хранителните стоки.
AB Foods продаде по-рано този месец дебютните си публични облигации, гарантирайки си 12-годишно финансиране, преди лихвените проценти да се повишат още, както се очаква.