fallback

Производствени лимити са ограничили ръста на продажбите на Hermes

Групата обаче е успяла да премине през пандемията от коронавирус по-добре от много конкуренти

11:29 | 18.02.22 г.

Френската луксозна група Hermes обяви, че продажбите са се увеличили с 11% през четвъртото тримесечие на 2021 г. на годишна база - малко под пазарните очаквания, след като заради самоналожените ограничения върху производството групата не е успяла да отговори на търсенето на чантите си, съобщава Ройтерс.

Продажбите на подразделението за кожени стоки и седла, което включва популярните чанти Birkin и Kelly и формира почти половината от общите продажби, са се свили с 5,4% през периода, като компанията отдаде спада на ограничения в капацитета.

Hermes традиционно ограничава растежа на обема на производството на кожени стоки до 7-8% годишно, предпочитайки да има дълги списъци на чакащи за известните си чанти, вместо да ускорява производството си.

Hermes заяви, че общите продажби са се увеличили до 2,38 млрд. евро през трите месеца до края на декември, като американските потребители са били основен двигател на растежа. За сравнение, консенсусната прогноза на UBS за приходите бе за 2,53 млрд. евро с растеж от 12% при постоянни валутни курсове.

Ръстът на продажбите в ключовия празничен сезон в Hermes се е забавил от звездния темп, отчетен през предишните тримесечия на годината, контрастирайки с ускорението в по-голямата част от луксозния сектор.

Групата обаче е успяла да премине през пандемията от коронавирус по-добре от много конкуренти. Продажбите за цялата 2021 г. са скочили с 42% на годишна база и с 33% спрямо предкризисните нива от 2019 г.

Изпълнителният председател Аксел Дюма заяви пред репортери, че Hermes е увеличила цените на световно ниво с 3,5% средно миналата година, което е над обичайния темп на увеличение от 1,5%, отразявайки по-високите производствени разходи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:50 | 13.09.22 г.
fallback