Американската компания за играчки Hasbro надмина прогнозите на анализаторите за тримесечните ѝ приходи и печалба, подкрепена от възстановяването на телевизионния ѝ бизнес и увеличенията на цените в отговор на удара от проблемите с веригите на доставките, предава Ройтерс.
Цената на акциите на производителя на играта Monopoly нарасна с 3,3% до 97 долара преди началото на борсовия ден.
Приходите от развлекателния бизнес на Hasbro са се увеличили с 54% през четвъртото тримесечие, което завърши на 26 декември, на годишна база, след като компанията пусна нови епизоди на сериала “Yellowjackets” на Showtime и филма „Клифърд, голямото червено куче”.
За сравнение, година по-рано резултатите бяха засегнати от спиране на производството заради пандемията.
Завръщането на филмите за супергерои на Marvel също подкрепи отдела за потребителски продукти на компанията, чиито приходи са нараснали с 9% на годишна база през тримесечието благодарение на търсенето на играчки, базирани на героите от филмите.
Подобно на конкурента си Mattel, Hasbro се опитва да генерира повече приходи от телевизионни продукции, филми и видео игри, докато се фокусира върху превръщането си от производител на играчки в развлекателна компания.
Общите нетни приходи на Hasbro са се повишили със 17% до 2,01 млрд. долара през четвъртото тримесечие на годишна база, което е над прогнозата на анализаторите за 1,87 млрд. долара по данни на Refinitiv.
На коригирана база компанията е спечелила по 1,21 долара на акция спрямо очакваните 88 цента на акция, след като увеличенията на цените миналата година са помогнали да се компенсира поскъпването на суровините и транспорта.
Hasbro, която през януари обяви ръководителя на подразделението си за дигитални игри Крис Кокс за новия си главен изпълнителен директор, сега твърди, че очаква през фискалната 2022 г. приходите ѝ да нараснат с между 1 и 3%. Средната прогноза на анализаторите е за 3,9% повишение.